سرور مجازی
فضای مجازی

هویج رکورددار افزایش قیمت در مرداد شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس گزارش مرکز آمار؛ در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هویج فرنگی" با 70،5 درصد، "قارچ" با 14.7 درصد و "گوجه فرنگی" با 9.9 درصد می‌باشد. همچنین در این گروه " سیب زمینی" با 4.9 درصد و "بادمجان" با 4.1 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه نان و غلات، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با 3،4 درصد، "شیرینی خشک" و "رشته آش" با 2.5 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها؛ اقلام "ماهی قزل آلا" با 8،9 درصد، "مرغ ماشینی" با 7.2 درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با 6.6 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با 8،9 درصد، "ماست پاستوریزه" با 5.6 درصد و "شیر پاستوریزه" با 5.4 درصد بوده است. همچنین در این گروه "روغن نباتی جامد" با 2.3 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با 39،5 درصد و "سیب" با 8.2 درصد میباشد. همچنین در این گروه "لیموترش" با 14.1 درصد و "هندوانه" با 9.8 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با 6،5 درصد و " نوشابه گازدار" با 5،9 درصد می‌باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا