نهایت تکنولوژی مرسدس بنز؛ GT 63 S هیبریدی با ۸۳۱ اسب بخار قدرت معرفی شد
پس از مدتها انتظار، مرسدس AMG بالاخره از نسخه E Performance سدان GT 63 S رونمایی کرد. این نسخه به یک پیشرانه هیبریدی با ۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و قویترین مدل تولیدی کمپانی تا به این تاریخ به شمار میرود. با چنین پیشرانه قدرتمندی، GT 63 S E Performance صفر تا صدی برابر با ۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۳۱۶ کیلومتر در ساعت دارد.
قلب اصلی پیشرانه هیبریدی GT 63 S E Performance را همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی معروف تشکیل میدهد. این موتور درونسوز با یک استارتر ۱۴ اسب بخاری و موتور الکتریکی کار گذاشته شده در اکسل عقب همکاری میکند. این موتور الکتریکی با گیربکس دو سرعته که بصورت برقی کنترل میشود و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترلکننده الکترونیکی، یکپارچه شده است.
انرژی موتور الکتریکی توسط پک باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی که ۸۹ کیلوگرم وزن دارد، تامین میشود. این پک باتری به یک شارژر ۳.۷ کیلووات ساعتی AC مجهز شده و به گفته AMG در طراحی و ساخت آن انتقال سریع انرژی مورد تاکید قرار گرفته است. با اتکا به این پک، GT 63 S E Performance میتواند تا ۱۲ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند.
یکی از ویژگیهای کلیدی پک باتری GT 63 S E Performance بهرهمندی از ۱۴ لیتر مایع خنککننده نارساناست. این مایع با جریان یافتن در تمامی ۵۶۰ سلول باتری، همه آنها را بصورت مستقل از هم خنک کرده و دمای آنها را همواره در ۴۵ درجه سانتیگراد حفظ میکند.
برای رانندگی با سوپرسدان مرسدس AMG GT 63 S E Performance هفت حالت رانندگی تعریف شده که عبارتند از: الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، سطح لغزنده و شخصیساز. در حالت رانندگی سطوح لغزنده میزان قدرت موتور کاهش یافته و نمودار گشتاور خطی و صاف میشود.
مرسدس AMG GT 63 S E Performance با سیستم تعلیق Ride Control+ که متشکل از کانالهای بادی چندگانه، کنترلکننده خودکار ارتفاع و کمکفنرهای قابل تنظیم الکترونیکی است، به دست مشتری خواهد رسید. وظیفه متوقفسازی این خودرو هم به دیسکهای کربن سرامیکی ۴۲۰ میلیمتری در جلو و ۳۸۰ میلیمتری در عقب سپرده شده است. کالیپرها در جلو و عقب به ترتیب شش و تک پیستونه هستند.
از نظر نمای ظاهری نسخه E Performance تفاوتهایی جزئی با GT 63 S بنزینی دارد که شاخصترین آنها وجود نشانهایی روی بدنه، درگاه مخصوص شارژ در قسمت عقب و رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی با طراحی جدید هستند. برای این نسخه پکیجهای AMG Night Package II و ترکیبی از دو پکیج Night Package و Carbon Package در نظر گرفته شده که با سفارش آنها نسخه E Performance تمایز بیشتری پیدا میکند. در داخل کابین نیز شاهد تغییراتی جزئی در گرافیک نمایشگرها و اضافه شدن کنترلرهای اختصاصی برای نسخه E Performance هستیم.
ناگفته نماند مرسدس AMG GT63 S E Performance هفته آینده در نمایشگاه IAA مونیخ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. انتظار میرود این سوپر سدان هیجانانگیز اواخر امسال با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار دلار وارد بازار اروپا و آمریکا شود.