سرور مجازی
فضای مجازی

دستور وزیر راه به معاونان حمل‌ونقل/ قاسمی: به وظیفه خود در حمل یکسره کالای اساسی از بنادر عمل کنید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ رستم قاسمی در نشست شورایعالی ترابری با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالاها از کشتی به مقاصد داخلی اظهار کرد: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد. تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

وی افزود: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تامین این مجوزها به کار خواهد بست.

وی گفت: از دستگاه‌های نظارتی می خواهیم نسبت به تسهیل فرآیندهای بازرسی و ترخیص کالاهای ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تامین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالاهای اساسی افزود: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکارهای افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد. در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

قاسمی تاکید کرد: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی رسیدن کشتی‌های حامل کالا مطلع باشند تا تمام دستگاه‌های مسئول بتوانند برای حمل کالاها برنامه ریزی کنند.

به گزارش تسنیم، در این نشست تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی از جمله شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش امیرمکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان وزارت صمت، گمرک، بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی، انجمن ایمنی راه‌ها، بخش خصوصی و سایر اعضای شورا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا