سرور مجازی
فضای مجازی

سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع ثبت پهپادهای غیرنظامی است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: براساس مقررات 9060، برای اولین بار گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی (Remote pilot license) در کشور صادر می شود.

وی افزود: برهمین اساس تمامی کاربران پهپادهای غیر نظامی مجاز، برای مقاصد تجاری، ورزشی، تفریحی و … ملزم به دریافت این نوع گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که در گذشته دوره های آموزشی را طی کرده اند ضمن انطباق سیلابس ها در مراکز آموزشی پذیرفته خواهند شد، تصریح کرد: تمامی کاربران، می توانند به منظور دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین با کاربرد غیرنظامی به مراکز آموزشی مجاز مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادهای غیرنظامی به شمار می رود، افزود: تمامی پهپادهایی که در گذشته خارج از مبادی این سازمان ثبت و پلاک شده اند، فاقد اعتبار است و کاربران ملزم هستند برای ثبت و پلاک پهپادهای غیرنظامی در سامانه پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا