سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مرسدس بنز برای رعایت استاندارد یورو ۷ نیمی از موتورهای درون‌سوز را حذف می‌کند

استاندارد یورو ۷ قرار است از حوالی سال ۲۰۲۵ الزامی شود. با توجه به اینکه این استاندارد بسیار سختگیرانه‌تر طراحی شده، عرصه برای موتورهای درون‌سوز تنگ‌تر از همیشه خواهد شد. به همین خاطر مرسدس بنز به عنوان یکی از برندهای پیشگام صنعت خودروسازی قصد دارد با حذف شمار زیادی از موتورهای بنزینی و دیزلی به استقبال این استاندارد برود.

با اجرایی شدن استاندارد یورو ۷ سرنوشت خیلی از خودروهای اسپرت به خطر خواهد افتاد. مارکوس شفر مدیر ارشد عملیاتی مرسدس بنز در مصاحبه اخیر خود با نشریه اتوکار گفته این کمپانی در نیمه دوم دهه کنونی و در راستای سازگاری با استاندارد یورو ۷ تنوع موتورهای خود را به نصف کاهش خواهد داد. آغازگر این حرکت نسل آتی AMG C63 است که بجای موتور V8 از یک پیشرانه هیبریدی با موتور ۴ سیلندر توربو در آن استفاده خواهد شد.

بر اساس برخی گزارش‌ها استاندارد یورو ۷ احتمالا خودروسازان را به استفاده از یک سوپر کاتالیست چند مرحله‌ای مجبور خواهد کرد. چنانچه این گزارش‌ها صحت داشته باشند، خودروهای بنزینی به یک کاتالیست الکتریکی، کاتالیست دوگانه سه جهته، فیلتر مخصوص و کاتالیست لغزش آمونیاک مجهز خواهند شد.

در کنار این، تجهیز خودروها به یک سیستم عیب‌یابی داخلی جزو موارد ضروری برای پاس کردن استاندارد یورو ۷ خواهد بود. این سیستم همواره عملکرد موتور را زیر نظر گرفته و میزان آلایندگی را تا کارکرد ۱۵۰ هزار مایل (۲۴۱۴۰۰ کیلومتر) کنترل می‌کند.

اجباری شدن استاندارد یورو ۷ مسلما هزینه‌های بیشتری را به خودروسازان تحمیل می‌کند. به همین خاطر است که شماری از آنها برای مقابله با این هزینه‌ها سیاست کاهش تنوع و حذف موتورهای پرمصرف‌تر را در پیش گرفته‌اند.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهند یورو ۷ میخ دیگری بر تابوت موتورهای درون‌سوز بوده و خودروسازان را با سرعت بیشتری به سمت برقی‌سازی محصولات خود سوق خواهد داد. پیش از این چند برند مهلتی زمانی برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تعیین کرده‌اند که در زیر می‌توانید برخی از آنها را مشاهده فرمایید:

جگوار ۲۰۲۵، اوپل ۲۰۲۸، فورد اروپا ۲۰۳۰، ولوو ۲۰۳۰ و بنتلی ۲۰۳۰

اگرچه مرسدس بنز هنوز رسما زمانی را برای کنار گذاشتن کامل موتورهای بنزینی اعلام نکرده، اما گفته در بازارهایی که امکانش فراهم باشد، تا پایان این دهه عرضه مدل‌های درون‌سوز را متوقف خواهد نمود. این برند لوکس موتور ۶ لیتری V12 خود را به دو مدل میباخ S کلاس و S کلاس گارد محدود کرده است.

شایان ذکر است کمیسیون اروپا اخیرا طرحی را در راستای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی جدید از سال ۲۰۳۵ ارائه کرده است. چنانچه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به این طرح رای مثبت بدهند، اجرای آن الزامی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا