سرور مجازی
فضای مجازی

تورم آلمان به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ماه اوت در آلمان به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیده است. این افزایش قیمت ها در شرایطی صورت گرفته که بزرگترین اقتصاد اروپا از بحران کرونا بیرون می آید و شرکت‌ها با کمبود عرضه دست و پنجه نرم می‌کنند.

اطلاعات اولیه اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد تورم در این ماه برابر با 3.4 درصد بوده در حالیکه در ماه گذشته 3.1 درصد ثبت شده بود. این ارقام همگام با افزایش تورم در سایر کشورهای اتحادیه اروپاست.

تورم آلمان در ماه اوت بالاترین رقم از جولای 2008 را نشان می دهد یعنی وقتی نرخ تورم به 3.4 درصد رسیده بود.

تحلیلگران عقیده دارند دلیل این افزایش تورم بالا رفتن قیمت انرژی و مواد غذایی است. این در حالی است که تورم پایه از 2.9 درصد تا 2.8 درصد پایین آمده است.

تحلیلگران با توجه به برخی عوامل خاص و تاثیر کاهش موقت نرخ مالیات بر ارزش افزوده در نیمه دوم 2020، عقیده دارند تورم در ماه‌های آینده رو به افزایش خواهد بود.

تورم در آلمان به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیدانجمن خودروسازی آلمان پیش بینی خود درباره رشد فروش در سال 2021 را کاهش داد

افزایش اخیر قیمت تولیدکننده و واردات نشان می‌دهد بالا رفتن نرخ تورم بیشتر در سطح مصرف کننده خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی آلمان اعلام کرد نگران است فضای نرخ پایین بهره در بانک مرکزی اروپا بیش از حد طولانی شود. این بانک تورم 5 درصدی را برای ادامه سال جاری میلادی پیش بینی کرده است.

افزایش تورم در آلمان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سریعتر از رشد دستمزد ها بوده است. این در حالی است که قدرت هزینه کرد مصرف کنندگان به خاطر افزایش قیمت ها در نتیجه مشکلات به وجود آمده در بخش تولید پایین آمده است.

قیمت مصرف کننده در اسپانیا 3.3 درصد در این ماه افزایش یافته است. نرخ تورم در ماه گذشته در اسپانیا 2.9 درصد بود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تورم منطقه یورو تا 2.7 درصد نسبت به 2.2 درصد ماه گذشته افزایش یابد.

انتهای پیام/83

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا