سرور مجازی
فضای مجازی

یک زن نیوزلندی پس از تزریق واکسن فایزر جان خود را از دست داد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، رسانه‌های نیوزلند از اولین مورد مرگ و میر در ارتباط با واکسن آمریکایی فایزر Pfizer خبردادند.

هیئت مستقل نظارت بر ایمنی واکسن کووید19 اعلام کرده است که مرگ این زن "احتمالاً" به دلیل میوکاردیت یا التهاب عضله قلب که از عوارض جانبی نادر این واکسن آمریکایی شناخته می شود، رخ داده است.

همچنین اشاره شد که مسائل پزشکی دیگری وجود دارد که می تواند "نتیجه واکسیناسیون را تحت تأثیر قرار دهد.

هنوز به طور رسمی علت مرگ مشخص نشده است.

یک مورد آلودگی دیگر در واکسن‌های مدرنا در ژاپنهشدار اکونومیست به کشورهای توسعه یافته درباره تبعات بی‌عدالتی در تزریق واکسن

با این حال، این هیئت نظارت بر ایمنی واکسن کووید19 اعلام کرد که میوکاردیت "احتمالاً به دلیل واکسیناسیون بوده است".

در بیانیه این هیئت آمده است: این اولین مورد در نیوزلند است که مرگ فرد در روزهای بعد از واکسیناسیون با واکسن فایزر مرتبط بوده است. در حالی که مرکز نظارت بر عوارض جانبی گزارش های دیگری از مرگ و میر افرادی که اخیراً واکسینه شده اند را دریافت کرده است، هیچکدام مربوط به واکسیناسیون اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات درباره مرگ این زن ادامه دارد و قرار است پزشکی قانونی نیوزلند در این مورد حکم دهد. مقامات هیچ اطلاعات بیشتری از جمله سن این زن را اعلام نکرده اند.

به گفته سازمان های نظارتی در اروپا، میوکاردیت یک عارضه جانبی "بسیار نادر" مربوط به واکسن های کووید ساخته شده توسط شرکت های فایزر و مدرنا Moderna است.

آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است که این عوارض جانبی در مردان جوان بیشتر است.

اما تاکید شده است که مزایای واکسن ها همچنان بسیار بیشتر از خطرات آن است چرا که به جلوگیری از بیماری شدید افراد مبتلا به کووید -19 کمک می کند.

روز دوشنبه مقامات نیوزلند گفتند "در مورد استفاده از آن در نیوزلند اطمینان دارند".

به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، این کشور تاکنون 3465 مورد کووید و 26 مورد مرگ را مشاهده کرده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا