سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اصول اصلی ست کردن ساعت مردانه کدام است؟

شما آدم اهل مد و فشن نیستید هیچ اشکالی ندارد، همه که نباید استایلیست مد باشند اما بکار بردن یک سری اصول پایه در ست کردن لباس برای هر مردی ضروری است، در غیر اینصورت حتی اگر گرانقیمت‌ترین لباس‌ها را هم به تن کنید و بهترین اکسسوری‌ها را داشته باشید بی‌نظم و بد سلیقه به نظر می‌رسید. در این مطلب گالری نیک شما را با اصول اصلی ست کردن ساعت مردانه به عنوان اکسسوری اصلی همه آقایان آشنا می‌کنیم.

چرا ست کردن ساعت مردانه مهم است؟

تصور کنید در یک مهمانی رسمی حاضر شده‌اید و مشغول گپ و گفت با مهمانان هستید، یک آقای بسیار موقر به شما نزدیک می‌شود و کارت ویزیت خود را به شما می‌دهد، وقتی دست خود را که به شما نزدیک می کند یکدفعه یک ساعت بند لاستیکی قرمز رنگ به چشم شما می‌خورد، کلا حواستان پرت می‌شود و هر چقدر که او تلاش کند روی شما تاثیر گذار باشد و بخواهد شما را به همکاری با خود تشویق کند ممکن است حتی صحبت‌های او را نشنوید چراکه ذهن شما درگیر ساعت نامتناسبی شده که کل استایل آقا را تحت تاثیر قرار داده و خیلی نامتناسب است.

بله به همین راحتی یک انتخاب غلط ممکن است توانایی شما در مذاکره و رسیدن به اهدافتان را زیر سوال ببرد و با مشکل مواجه شوید. استایل مهم است چراکه پیام‌های مختلفی را به صورت غیر کلامی به مخاطب شما منتقل می‌کند و بدون آنکه بخواهید یک تصویر از شما در ذهن دیگران می‌سازد که اگر اشتباه باشد برای تصحیح آن باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید، پس چه بهتر همان ابتدا استایل مناسبی با ساعت مردانه خود داشته باشید تا پیام درستی را به دیگران منتقل کند. برخی از مهم‌ترین اصول ست کردن ساعت مردانه عبارت است از:

  • هماهنگی رسمی بودن ساعت مچی و استایل

هر چقدر که استایل شما رسمی است ساعتی که به مچ می‌بندید هم باید با آن هم‌خوانی داشته باشد. همانطور که با کت‌وشلوار تمام رسمی نمی‌توان کتونی پوشید، استفاده از ساعت اسپورت هم استایل شما را به هم می‌زند. در مقابل یک ساعت کلاسیک کاملا رسمی را نباید با یک استایل خیابانی یا کژوال ست کنید، چراکه کل استایل شما را به هم زده و تعجب دیگران را بر می‌انگیزد. اگر فکر می‌کنید ساعت شما بسیار کوچک است و دیده نمی‌شود سخت در اشتباه هستید. هنگام دست دادن، برداشتن اجسام یا حتی حرکت دادن دست‌ها برای انتقال مفاهیم چیزی که بیشتر از همه توجه افراد را به خود جلب می‌کند ساعتی است که به دست بسته‌اید.

  • سایز ساعت و هماهنگی با استایل

وقتی یک تیپ تمام اسپورت شامل یک تیشرت یا پیراهن ساده، شلوار و کفش ورزشی پوشیده‌اید و احتمالا قرار است برای یک ملاقات غیر رسمی با فردی از خانه خارج شوید انتخاب ساعت‌های اسپورت بهترین گزینه است. هرچه صفحه ساعت بزرگتر و طراحی آن شلوغ‌تر باشد مثل ساعت‌های کورنوگراف، برای استایل‌های غیر رسمی مناسب‌تر است.

سایز ساعت‌های رسمی علاوه براینکه باید با مچ دست شما هماهنگ باشد، بهتر است متوسط باشد و خیلی بزرگ و شلوغ هم نباشد. در استایل‌های رسمی ساعت‌های صفحه بزرگ با طراحی شلوغ توجه دیگران را به ساعت جلب می‌کند و استایل شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. کت‌وشلوار مهمترین عنصر استایل رسمی است و سایر اکسسوری‌ها باید به نحوی انتخاب شود که درخشش اصلی استایل شما با کت‌وشلوار باشد.

در نهایت ساعت‌های خیلی کوچک برای آقایان که معمولا دست‌های بزرگتری نسبت به خانم‌ها دارند در اغلب موارد انتخاب مناسبی نیست و ناهماهنگ به نظر می‌رسد. اگر ساعتی توجه شما را جلب کرد قبل از خرید اطمینان حاصل کنید برای دست شما بیش از اندازه کوچک نباشد.

  • ساعت هوشمند دشمن قرارهای رسمی

ساعت‌های هوشمند که به تلفن همراه شما متصل می‌شوند در طول روز کار برقرارای ارتباط شما با دیگران را ساده‌تر کرده و استفاده از تلفن همراه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد اما در طول یک جلسه کاری مهم وجود ساعت هوشمند می‌تواند یک عامل حواس پرتی بزرگ باشد. ایمیل‌ها و پیامک‌هایی که در طول جلسه به دست شما می‌رسد، پیام‌های مختلفی که روی صفحه تلفن نمایش داده می‌شود می‌تواند تمرکز شما را بر هم زده و سبب شود در طول جلسه فردی حواس پرت و بی‌توجه به نظر برسید. اگر در طول جلسه‌های مهم کاری ساعت هوشمند به دست دارید سعی کنید پیام‌های آن را قطع کنید و از هر روشی که می‌دانید کاری کنید که تمرکز شما را از جلسه نگیرد.

  • در قرار تجاری ساعت گران ممنوع

در طول قرارهای تجاری مهم از یک ساعت رسمی با صفحه متوسط استفاده کنید که خیلی زرق و برق نداشته باشد و با بند باریک و بدون پیچیدگی جلوه زیبایی به استایل شما بدهد. ساعت‌های ساده معمولا با هر کت‌وشلواری ست می‌شوند و کار انتخاب لباس را برای شما ساده‌تر می‌کند. یک ساعت گرانقیمت ممکن است به سایر افراد شرکت کننده در جلسه این پیغام را منتقل کند که شما مشغول خودنمایی و به رخ کشیدن ثروت خود هستید. این حدس نادرست تصویر ذهنی افراد از شما را مخدوش کرده و ممکن است مانع از آن شود که به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. ساعت‌های گران را بیشتر در کلکسیون خود نگهداری کنید و برای بستن آن‌ها مراسم خیریه، جشن‌های خانوادگی و مراسم خودمانی را انتخاب کنید تا از فضاوت نادرست دیگران در امان باشید و بیشتر هم بتوانید از ساعت لوکس خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب ساعت مردانه خوب به چه نکات ظاهری باید دقت کرد؟

قطعا سلیقه و انتخاب شما حرف اول را می‌زند اما اگر به دنبال خرید یک ساعت باکیفیت هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد به سراغ ساعت‌هایی بروید که جنس شیشه آن‌ها ضد خش باشد تا سال‌های بیشتری بدون از دست دادن کیفیت اولیه خود کار کند. شیشه‌های کریستالی و معدنی هم کیفیت قابل قبولی دارند و اگر ساعتی انتخاب کردید که جنس شیشه آن از این مواد تشکیل شده برای شما انتخاب مناسبی است.

ساعت‌ مردانه باکیفیت حداقل مقاومت در برابر آب ATM3 دارد که باعث می‌شود به راحتی در هنگام شستن دست‌ها یا قرار گرفتن در معرض باران آسیب نبیند و عملکرد آن مختل نخواهد شد. آب می‌تواند به موتور و بدنه ساعت صدمات جبران ناپذیری وارد کند پس بهتر است به سراغ ساعت‌هایی بروید که ضد آب هستند.

هنگام خرید ساعت به جنس بند آن هم دقت کنید، ساعت‌های بند چرمی بسیار باکیفیت هستند اما این جنس بندها در برابر آب مقاومت کمتری دارد و خیلی زود خراب می‌شود. پس بهتر است سعی کنید بندهای فلزی ضد آب و پلاستیکی را انتخاب کنید که به راحتی آسیب نمی‌بینند. دوخت بند ساعت هم بسیار مهم است، اگر دوختی تمیز و متقارن دارد احتمالا جنس مناسبی هم دارد و می‌توانید باخیال راحت آن را خریداری کنید.

ساعت‌های باکیفیت و مقرون‎به‌صرفه باید طراحی زیبایی داشته باشند و پرداخت کاری آن‌ها تمیز باشد، اگر قیمت ساعت پایین بود و ظاهر آن پرداخت کاری مناسبی نداشت احتمالا یکی از ساعت‌های کپی بی‌کیفیت است که اگر برای آن پول پرداخت کنید ضرر خواهید کرد. این ساعت‌ها عمر بسیار کمی دارند و خیلی زود غیر قابل استفاده می‌شوند.

گالری نیک یک فروشگاه تخصصی فروش انواع ساعت و اکسسوری است که بهترین مدل‌ها از شناخته شده‌ترین برندها را در بستر اینترنت گردآوری کرده تا شما راحت‌تر بتوانید خرید کنید. همین الان ساعت دلخواه خود را انتخاب کنید و پس از پرداخت وجه در اولین فرصت و هر کجا که بخواهید تحویل بگیرید.

گالری نیک این امکان را در اختیار کاربران قرار داده که از تخفیف‌ها و شرایط فروش ویژه مطلع شوند و با بهترین قیمت خرید خود را انجام دهند. هزینه ارسال ساعت به سراسر کشور رایگان است و گالری نیک ضمانت اصل بودن کالا را در اختیار شما می‌گذارد. این فروشگاه به صورت پیوسته اطلاعات مفید مختلفی را در خصوص ساعت مچی به شکل مجله منتشر می‌کند که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا