سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

معرفی بازی Everdale‏؛ زندگی روستایی به سبک سوپرسل

مدتی پیش سوپرسل اعلام کرد که سه بازی کلش منتشر خواهد کرد و در حالی که همه منتظر از راه رسیدن دومین بازی این لیست بودند، ناگهان بازی Everdale‏ منتشر شد که یک بازی شبیه‌سازی زندگی روستایی است و کاملا فضای متفاوتی دارد.

برخلاف چیزی که بازیکنان در کلش آف کلنز تجربه کردند، گیم‌پلی این بازی در آرامش اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت تا حدی شبیه به بازی Hay Day است. در بازی Everdale‏ جنگی در کار نیست و باید تلاش کنید که سقف بالای سرتان باشد و غذایی برای خوردن داشته باشید.

البته شما فقط برای خودتان تلاش نمی‌کنید زیرا مسئولیت یک روستا به عهده‌ی شما است که باید توسعه پیدا کند. بر خلاف عناوین قبلی سوپرسل که همه چیز با سرعت جلو می‌رفت، در این بازی باید آرام آرام منابع را جمع‌آوری کنید و یک رشد آهسته و پیوسته را شکل دهید.

ممکن است در ابتدا احساس کنید که بازی با سرعت کندی جلو می‌رود که کاملا هم درست است اما هر چه بازی جلوتر می‌رود حجم کارها هم بیشتر می‌شود که در ترکیب با سرعت کم منطقی است و به بازیکنان اجازه می‌دهد وقت کافی برای رسیدگی به کارها را داشته باشند.

در یک جامعه‌ی روستایی وظایف زیادی وجود دارند و کارهای زیادی باید انجام شوند که شما مسئول تقسیم آن‌ها هستید و باید مشخص کنید که چه کسی هیزم بشکند، چه کسی غذا بپزد و… . در بین تمام کارها، مهم‌ترین مورد این است که ساکنان روستا غذای کافی داشته باشند تا بتوانند کارها را پیش ببرند.

در حالی که وظایف مختلف را به افراد واگذار کرده و بر روند پیشرفت آن‌ها نظارت می‌کنید، می‌توانید داستان‌های این روستا و ساکنانش را هم بشنوید اما پیوستگی داستان به قدری نیست که بازی یک عنوان روایت محور به حساب بیاید و به نظر می‌رسد که صرفا جنبه‌ی تزئینی دارد.

در گیم‌پلی خبری از جنگ، غارت و خون‌ریزی نیست اما سازندگان برای یکنواخت نشدن بازی هم فکری کرده‌اند. شما می‌توانید با بازیکنان دیگر همراه شوید و روستاها را در کنار هم بسازید و گاهی به بقیه سر بزنید و روش مدیریت‌شان را آنالیز کنید. بازیکنان می‌توانند تا ۹ روستا را در یک دره کنار هم بسازند اما توجه کنید که هنوز تعداد بازیکنان بازی زیاد نیست.

بازی Everdale‏ هنوز در مرحله‌ی دسترسی زودرس قرار دارد که محدود به کشورهای اسکاندیناوی، سوئیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور، هنگ کنگ، فیلیپین و مالزی است بنابراین برای دانلود و اجرای آن باید از یک ابزار تغییر آی‌پی استفاده کنید.

طراحی بصری محیط و کاراکترهای بازی همان تم همیشگی سوپرسل را دارد که به نوعی حکم امضای این سازنده را پیدا کرده اما از نظر کیفیت کمی از عناوینی مثل کلش آف کلنز ضعیف‌تر است. البته ممکن است که در عرضه‌ی عمومی شاهد تغییراتی از جمله بهبود کیفیت باشیم.

بازی امکان پرداخت درون برنامه‌ای هم دارد که کاملا متعادل است و می‌تواند به افزایش سرعت پیشرفت بازیکنان کمک کند. در کل می‌توان گفت که بازی Everdale‏ یک عنوان کژوال و آرامش بخش است که می‌تواند برای ساعت‌های طولانی بازیکنان را سرگرم کند و ارزش امتحان کردن را دارد.

Everdale‏

  • Everdale‏
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای
  • سازنده: Supercell
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۲۱۵.۷/۱۳۲ مگابایت

دانلود گوگل‌پلی اپ‌استور مایکت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا