سرور مجازی
فضای مجازی

مرگ 2 نفر در ژاپن درپی تزریق واکسن آلوده مُدرنا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه اعلام کرد که تحقیقات خود را درباره مرگ دو مردی که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، واکسن آلوده مُدرنا Moderna تزریق کرده بودند، آغاز کرده است. این واکسن به دلیل آلودگی به حالت تعلیق درآمده بود.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که دو مرد 30 و 38 ساله در ماه جاری میلادی پس از تزریق دوز دوم واکسن مدرنا، جان خود را از دست دادند.

این واکسن های مدرنا از یکی از سه مرکزی که توسط دولت ژاپن روز پنجشنبه به دلیل آلودگی چندین واکسن تعطیل شد، دریافت شده بود.

توقف تزریق 1.63 میلیون دوز واکسن آلوده "مدرنا" در ژاپن!رئیسی: با دو کشور اروپایی برای واردات "فایزر" و "مدرنا" وارد مذاکره شدیم

وزارت بهداشت ژاپن همچنین تأکید کرد که علت مرگ هنوز در دست بررسی است و "در حال حاضر، ارتباط (این موضوع) با واکسیناسیون مشخص نیست."

این وزارتخانه در ادامه گفت که هر دو مرد پس از دریافت واکسن خود دچار تب شدند و هیچ یک از آنها دارای بیماری زمینه ای یا سابقه حساسیت نبودند.

اقدام دولت این کشور برای تعلیق واکسن های مدرنا شامل 1.63 میلیون دوز واکسن می شود که طبق گزارشات به بیش از 800 مرکز واکسیناسیون در سراسر ژاپن ارسال شده است.

شرکت تاکدا، مسئول فروش و توزیع واکسن مدرنا در ژاپن، اعلام کرد که از چندین مرکز واکسیناسیون گزارش هایی مبنی بر پیدا شدن "مواد خارجی" در داخل ویال های باز نشده دریافت کرده است.

در حالی که ژاپن با موج جدیدی از موارد ابتلا به نوع مسری تر کرونا یعنی دلتا مبارزه می کند، تقریباً 44 درصد از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

بیش از 15700 نفر بر اثر بیماری کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند و مناطق بزرگی از ژاپن تحت قرنطینه شدید قرار دارند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا