سرور مجازی
فضای مجازی

تأکید تجار ایران و کردستان عراق بر تقویت روابط تجاری

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ده‌ها تن از رهبران تجاری اقلیم کردستان عراق و ایران روز جمعه سمپوزیومی را برای تقویت همکاری و ارتقای تجارت دوجانبه برگزار کردند.

حاضران در این گردهمایی آن را «مهم» توصیف و تاکید کردند که شرکت‌های ایرانی، اقلیم کردستان عراق را یک مقصد صادراتی مهم می‌دانند.

این سمپوزیوم در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی DBX در سلیمانیه برگزار شد. تجار در این رویداد تفاهم نامه‌ای امضا کردند که نحوه توسعه روابط تجاری را تشریح می‌کند.

تاکید حکیم بر تقویت روابط ایران و عراق در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسیتوافق اولیه ایران و عراق برای اجرای راه‌آهن شلمچه ـ بصره

مصطفی رحمان، رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان عراق گفت: این نوع گردهمایی‌ها به ما کمک می‌کند تا از تخصص شرکت‌های ایرانی بهره‌مند شویم و مستقیماً با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

مهدی سعیدالذاکرین، هماهنگ کننده شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه DBX، نیز طی اظهاراتی گفت که همکاری بین تجار ایرانی و کردستان عراق اخیراً افزایش یافته است.

سعیدالذاکرین گفت: اقلیم کردستان یک مقصد تجاری مهم است و ایران همیشه دوستیِ خوبی با اقلیم کردستان عراق داشته است.

وی افزود که تهران اقلیم کردستان را «یک دوست نزدیک» می‌داند.

بر اساس داده‌های اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان، حجم تجارت سالانه بین اقلیم کردستان و ایران حدود 6 میلیارد دلار است. اتحادیه همچنین می‌گوید که از 11000 تاجر در اقلیم کردستان عراق، حدود 2000 نفر از آن‌ها با ایران تجارت می‌کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا