سرور مجازی
فضای مجازی

لاوروف: روسیه علاقه مند به مذاکره در مورد تجارت آزاد با هند است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات با سابرامانیام جایشانکار، همتای هندی خود گفت: مسکو علاقه مند است روند مذاکرات بین هند و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در مورد منطقه آزاد تجاری در جریان باشد.

لاوروف گفت: ما علاقه مند هستیم که مذاکرات هند و کمیسیون اقتصادی اوراسیا در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری در اسرع وقت آغاز شود. یک گروه کاری مناسب تشکیل شده است. امیدواریم تاریخ جلسه اول به زودی مشخص شود.

توافق روسیه و هند برای تولید مشترک واکسن "اسپوتنیک-وی"تأکید روسیه و هند بر توسعه مشارکت راهبردی دو کشور

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود: سازوکارهای فعلی کمیسیون بین دولتی اقدامات بیشتری را برای تشویق همکاری تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه روابط اقتصادی دو جانبه بین مسکو و دهلی نو انجام می دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: نشانه خوب این است که گردش تجارت در طی چهار ماه اول تقریبا 12 درصد افزایش یافته است. این روند باید از همه لحاظ تقویت شود.

به گفته لاوروف، طرفین همچنین بر لزوم امضای یک توافق نامه به روز شده برای حمایت از سرمایه گذاری قبل از تأیید برنامه همکاری تجاری – اقتصادی و سرمایه گذاری تا سال 2030 و تکمیل اقدامات مربوط به اسناد دیگری "که قادرند تعامل را به سطح جدیدی برسانند"، تأیید کردند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا