سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/04/19| برنت 75 دلار و 55 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بازار به کاهش ذخایر انرژی در آمریکا واکنش نشان داده و نشانه هایی از تقویت تقاضا در چین و هند دیده می شود، قیمت نفت روز جمعه برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 43 سنت معادل 1.93 درصد افزایش به 75 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 62 سنت معادل 2.2 درصد رشد به 74 دلار و 56 سنت رسید.

فیل فلی تحلیلگر بازار نفت در موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «کاهش تاریخی حجم دخایر نفتی در آمریکا و افت احتمال بازگشت نفت ایران بازار را تقویت کرده است.»

با این وجود و به رغم نوسان قیمت در طول هفته قیمت ها در هر دو سوی آتلانتیک در پایان هفته تغییر اندکی داشت.

اوایل هفته خبرها در مورد شکست مذاکرات گروه اوپک پلاس در مورد افزایش محتاطانه سطح تولید سبب افت قیمت ها شده بود.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نشان داد حجم ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش داشته و تقاضا برای مصرف بنزین به بالاترین رقم از سال 2019 رسیده است. این آمارها نشان دهنده ترمیم تقاضا در بازار آمریکا بوده است.

استفن برنوک تحلیلگر بازار در موسسه پی وی ام گفت: «آمارهای قوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا به تقویت بازار کمک کرده است… اما تنها راه جلوگیری از افت مجدد قیمت ها ممانعت از وقوع یک جنگ قیمت بین اعضای گروه اوپک پلاس است.»

نگرانی ها از احتمال افزایش هماهنگ نشده تولید توسط برخی از اعضای گروه اوپک پلاس از جمله امارات سبب شده تا رشد قیمت نفت محدود شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا