سرور مجازی
فضای مجازی

کاهش تولید خودرو در انگلیس به کمترین رقم طی 65 سال گذشته

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروهای موتوری (SMMT) اعلام کرد تولید خودرو در انگلیس بیشترین کاهش را در ماه ژوئیه داشته که بدترین عملکرد صنعت خودروی این کشور طی 65 سال گذشته بوده است.

کاهش سالانه 37.6 درصدی تولید خودرو در انگلیس مربوط می‌شود به کمبود جهانی ریزتراشه‌ها و همچنین کبود نیروی کار به خاطر همه گیری کرونا. تعداد افرادی که در انگلیس به کرونا مبتلا شده و توصیه به ماندن در قرنطینه شده اند طی ماه های گذشته افزایش یافته است.

اقتصاد انگلیس علیرغم بازگشت به شرایط طبیعی با چالش‌های بسیار مواجه استفروش خودرو در انگلیس به کمترین میزان طی 23 سال گذشته رسید

در نتیجه، تنها 53438 خودرو ساخته شده که پایین ترین رقم طی 65 سال گذشته است. تولید برای بازار انگلیس 38.7 درصد پایین آمده و به 8233 خودرو رسیده است در حالی که تولید برای صادرات با یک کاهش 37.4 درصدی 45205 ثبت شده است. 84.6 درصد از خودروهایی که در انگلیس مونتاژ می‌شوند، صادر می‌شوند.

بخش تولید خودرو یکی از اصلی‌ترین بخش های اقتصاد انگلیس است که 108 میلیارد دلارگردش مالی ایجاد می‌کند. صنعت خودروی انگلیس حدود 180 هزار نفر را را استخدام کرده و حدود 70 مدل خودرو در این کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/72

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا