سرور مجازی
فضای مجازی

توضیحات شرکت زاگرس درباره پرواز تاشکند/ ترکمنستان به خاطر 3200 دلار اجازه عبور هواپیمای ایرانی را نداد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منوچهر حاجی بنده مدیر عامل شرکت هواپیمایی زاگرس درباره آخرین وضع این پرواز گفت: تعداد مسافران این پرواز 70 نفر بوده و مسافران پس از 45 دقیقه از نشستن هواپیما در مشهد که بدلیل عدم ارائه مجوز پرواز توسط ترکمنستان اتفاق افتاد، با مساعدت آقای امانی مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سالن ترانزیت منتقل شده و از آن‌ها در سه نوبت با ناهار و آب میوه پذیرایی شد.
وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی اصطلاحا safety & service minded هستند و اظهارات اعلام شده در رابطه با سرگردانی و بی توجهی به مسافران صحت ندارد و کذب محض است.

ترکمنستان اجازه ورود هواپیمای ایرانی به حریم هوایی خود را نداد/ سرگردانی مسافران در فرودگاه

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: مشکل نداشتن مجوز نیز برای همکاران شاید قابل تأمل باشد، شرکت زاگرس از 72 ساعت قبل از پرواز، مجوز انجام پرواز را روی سامانه AFTN دریافت کرده و هیچگونه محدویتی برای اجرای پرواز اعم از بدهی و … اعلام نشده بود.
حاجی بنده افزود: روش ترکمنستان این است که هر 3 تا 4 ماه invoice اورفلای را با تعیین یک زمان معقول به ما اعلام می‌کند که آخرین بار مبلغ 5200 دلار برای پرواز ماه‌های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس و فوریه پرداخت کردیم.
وی افزود: اگر مجوز پروازی تایید می‌شود نوعی بی توجهی به مقررات است که بجای کنسل کردن مجوز، با اعلام بدهی و آنهم بدون ارسال صورتحساب فضای کشور را روی آن پرواز ببندند، با این وجود با مساعدت آقای امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری و همکاران مرکز کنترل هوایی ایران مشکل حل شد.
وی تصریح کرد: با تماس‌های مکرر با سفیر ازبکستان در ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و صد‌ها تلفن و تلکس، سرانجام در ساعت 15:20 دقیقه از طریق پست الکترونیک به ما اعلام کردند که در رابطه با ماه‌های می‌و آوریل مبلغ 3200 دلار بدهی داریم که کمتر از 45 دقیقه این مبلغ پرداخت و مجوز مجدد صادر شد.
وی تصریح کرد: البته مراتب اعتراض شرکت را به غیر حرفه‌ای عمل کردن سازمان هواپیمایی ترکمنستان اعلام خواهیم کرد، کافی بود اعلام می‌کردند به دلیل بدهی مجوز نمی‌دهند و صورتحساب را هم ارسال می‌کردند و این دردسر و مشکل درست نمی‌شد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: پرواز شماره 3055 بعد از این مشکلات با تعویض کروی پروازی و تیم مهماندار در ساعت 17:30 دقیقه به سمت تاشکند پرواز کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا