اینستاگرام روی بهبود نتایج جستجو براساس کلید واژههای مختلف کار میکند
اینستاگرام قصد دارد وضعیت جستجو براساس کلیدواژه را در پلتفرم خود بهینه سازی کند تا کاربران با استفاده از کلمات کلیدی مختلف بهراحتی بتوانند محتوای تصویری و ویدیویی متناسبتری را در اختیار داشته باشند و مشکلات فعلی را برطرف کند. با این رویکرد نحوه نمایش جستجوها شباهت بیشتری به نمایش جستجوها در تیک تاک پیدا میکند.
آدام موسری (Adam Mosseri)، مدیر اجرایی اینستاگرام اعلام کرده با این رویکرد اینستاگرام قصد دارد در آینده ویدیوها و تصاویر را بیشتر از گذشته در نتایج جستجو نشان دهد.
در حالت فعلی، با جستجوی کلیدواژه تنها برخی تصاویر پیشنهادی نمایش داده میشود، اما در رویکرد جدید عکسها و ویدیوهای بیشتری متناسب با کلمات کلیدی به کار برده شده در نتایج جستجو دیده خواهند شد. طبق گفته موسری، تغییر مذکور در راستای سلسله بهبودهایی در اینستاگرام جهت یافتن محتوای بیشتر توسعه پیدا میکند. وی اشاره کرده است که افراد با جستجوی عبارتی مثل «Space» قادر خواهند بود تا به تصاویر و ویدیوهای مرتبط با فضا دسترسی داشته باشند و به گشت و گذار در میان آنها بپردازند، درحالی که قابلیتهای قبلی مانند نمایش هشتگها و حسابهای کاربری هم هنوز در اختیار آنها قرار خواهد داشت.
وضعیت فعلی جستجوی کلیدواژهها در اینستاگرام شرایط چندان خوبی ندارد و معمولاً محتوای مرتبط یا بصری پیرامون عبارت وارد شده را پیدا نمیکند. به همین دلیل است که مدیر اجرایی اینستاگرام در نظر دارد عبارتهای قابل جستجو را افزایش دهد و شروع کار آنها با کلمات رایج در زبان انگلیسی خواهد بود اما در آینده به سراغ سایر زبانها هم خواهند رفت. البته وی در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران، تاریخ دقیقی برای اعمال تغییرات گفته شده و انتشار آپدیت مشخص نکرده است. همچنین طبق صحبتهای او، با وجود افزودن محتوای بصری به نتایج جستجو و دسترسی به کلیدواژههای بیشتر، اولویت اصلی اینستاگرام همچنان بر مرتبط بودن نتیجهها با عبارت وارد شده خواهد بود.
گفته شده است که اینستاگرام مجموعهای از سیگنالها را برای نمایش نتایج جستجو به کاربران در نظر میگیرد. اصلیترین سیگنال، عبارت وارد شده در نوار جستجو است و کاربران با نزدیکتر کردن کلیدواژه وارد شده به موضوع مورد نظر خود میتوانند نتایج بهتری دریافت کنند. عبارت مورد جستجو باید در شناسههای کاربری، بایوی حساب کاربری، کپشنها، هشتگها و محلهای مختلف باشد. تاریخچه فعالیتهای اخیر افراد هم روی جستجو تاثیرگذار است و پستای دیده شده و میزان تعامل با سایر کاربران نقش بسزایی در نمایش نتایج دارد. معمولاً عناوین مرتبط با سایر حسابهای کاربری که بیشتر ارتباط را با فرد داشتهاند در کنار هشتگهای دنبال شده و پربازدید در ابتدا دیده میشوند.
تمامی موارد گفته شده روی نحوه نمایش محتوا در تایم لاین افراد نیز تاثیرگذار است. اینستاگرام به صورت خودکار با توجه به کلیدواژههای موجود در شناسه، بایو، موقعیت، کپشنهای پستها و جستجوهای انجام شده اقدام به پیشنهاد پستها میکند. اینستاگرام از کلیدواژهها برای فیلتر کردن محتوا و سانسور مواردی که قوانین آن را نقض میکنند هم بهره میبرد. همچنین در ماههای گذشته آپدیتهای مهمی برای بهبود عملکرد جستجو در اینستاگرام منتشر شده است. این شبکه اجتماعی در حال کار روی جستجوی تصویری است که کاربران به کمک آن میتوانند با استفاده از دوربین موبایل خود، اقدام به یافتن و خریداری کالاهای دلخواه کنند. تاکنون جزئیات بیشتری پیرامون طرح مذکور منتشر نشده است.