سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

زمزمه افزایش قیمت فیدلیتی توسط بهمن موتور شنیده می‌شود

هنوز سه ماه از معرفی خودرو دیگنیتی به عنوان یکی از محصولات گروه چینی دانگ فنگ توسط بهمن موتور نمی گذرد که این شرکت قصد دارد تا کراس اوور دیگری را به نام فیدلیتی روانه بازار کند، کراس اووری که نه تنها با دانگ فنگ ارتباط ندارد که در کمال تعجب یکی از محصولات برند چینی تازه تاسیس جنتور و از زیر مجموعه های چری است، این ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانیم چری در طول قریب به بیست سال گذشته همکاری تنگاتنگی را با گروه مدیران خودرو داشته است و عرضه جنتور توسط بهمن موتور، به هیچ عنوان به مذاق مدیران خودرو خوش نیامده است.

زمزمه افزایش قیمت فیدلیتی [به روز رسانی]- شهریور ۱۴۰۰

روز گذشته بود که قیمت جدید خودرو فیدلیتی ویژه شهریورماه ۱۴۰۰ در رسانه ها منتشر شد. براساس این خبر با افزایش حدودا ۵۰ میلیون تومان شاهد رسیدن قیمت مدل ۵ نفره به ۷۱۲ میلیون تومان و مدل ۷ نفره به ۷۲۵ میلیون تومان بودیم اما ساعاتی بعد بهمن موتور این خبر را تکذیب کرد و براین اساس به نظر می رسد که احتمالا حتی باید انتظار ارقام بیشتر را متناسب با نرخ‌های دوباره افزایش یافته ارز داشته باشیم.

بخشنامه رسمی فروش فوری خودرو فیدلیتی [به روز رسانی] – مرداد ۱۴۰۰

گروه بهمن در نظر دارد از روز سه شنبه فروش فوری با قیمت قطعی خودرو جدید فیدلیتی را ویژه مردادماه ۱۴۰۰ آغاز نماید.

این بخشنامه در تاریخ سه شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح لغایت ۴ بعد از ظهر (یا تکمیل ظرفیت) قابل اجرا است.

تعویق زمان فروش خودرو فیدلیتی بهمن موتور [به روز رسانی] – تیر ۱۴۰۰

از روز گذشته پس از اعلام ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی مراکز مالی وبانک‌ها تعداد زیادی از مشتریان محترم درخواست نمودند تا با توجه به این موضوع (تعطیلی مراکز مالی) فروش خودروی فیدلیتی، زمان دیگری بعد از تعطیلات انجام شود.

لذا از آنجایی که خواست گروه بهمن رضایت مشتریان محترم می باشد، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند زمان فروش آنلاین از تاریخ ۵ مرداد به روز سه شنبه ۱۲ مرداد تغییر یافت.

دومین طرح فروش فوری خودرو فیدلیتی اعلام شد [به روز رسانی] – تیر ۱۴۰۰

مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه خودروسازی بهمن اعلام کرد:

شرایط فروش جدید خودرو فیدلیتی از ۵ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد یافت. فیدلیتی در دو مدل ۵ نفره با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان و ۷ نفره با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی در دسترس خریداران این خودرو قرار خواهد گرفت.

گروه خودروسازی بهمن به جهت احترام به سلیقه مشتریان خود فیدلیتی را در رنگ‌های سفید، مشکی، سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی در معرض فروش قرار خواهد داد.

بخشنامه رسمی فروش خودرو فیدلیتی [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰

شرایط فروش فوری نقدی خودرو جدید فیدلیتی پرایم با قیمت قطعی به صورت اینترنتی (به تعداد محدود) از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ساعت ۹ صبح لغایت ۱۶ همان روز به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده اعلام میگردد.

با هدف جلوگیری واسطه‌ها و افزایش امکان ثبت نام برای مصرف کننده نهایی خودرو، شرکت بهمن موتور فیلترهایی را مطابق شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که قبلا تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه، ثبت نام خریدار از سوی شرکت بهمن موتور یک طرفه ابطال و وجه ایشان مسترد میگردد.

بخشنامه رسمی فروش خودرو فیدلیتی

قیمت فیدلیتی کمتر از ۶۷۰ میلیون تومان اعلام شد؛ فروش از یکم تیرماه [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰

بهمن موتور قصد دارد تا ظرف هفته های آتی دومین کراس اوور سایز متوسط خود را با نام فیدلیتی راهی بازار کند و آنچه در این رابطه خبر ساز شده، تعیین قیمت ۶۵۵ میلیون تومان برای مدل پنج سرنشین و ۶۷۰ میلیون تومان برای نسخه هفت سرنشین این خودروست که عملا رقیبی برای کراس اوورهای یک میلیارد تومانی موجود در بازار محسوب می‌شود. همچنین فروش این خودرو از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

بهمن موتور فیدلیتی را محصولی استراتژیک و تعیین کننده قلمداد می‌کند و برهمین اساس نیز تصمیم گرفته تا با سرمایه گذاری مستقیم نسبت به مالکیت پلت فرم این خودرو و احداث خطوط تولید پیشرانه (سری موتورهای تیوان) اقدام نماید. با چنین پیش زمینه‌‌ای محمد ضرابیان٬‌ مدیر عامل بهمن موتور از تیراژ‌ اولیه ۹۲۰۰ دستگاهی فیدلیتی برای سال ۱۴۰۰ خبر داده‌است که در صورت تحقق می‌توان این مدل را تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو مونتاژی کشور توسط خودروسازان خصوصی نماید٬ چرا که براساس آمارهای سال گذشته٬‌ پرفروش ترین محصولات دو گروه کرمان خودرو و مدیران خودرو کمتر از شش هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

قیمت فیدیلتی

چنانچه بهمن موتور بتواند اختلاف قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی این محصول را با خودروهای مشابه حفظ کند٬‌ فیدلیتی عملا به رقیبی بسیار قدرتمند برای کراس اوورهای یک سطح پایینتر از خود نیز بدل خواهد شد و در واقع می‌تواند با یک تیر هر دو سگمنت کراس اوورهای اقتصادی تک دیفرانسیل (نظیر MVM X33 و تیگو ۵) و محصولات نیمه لوکسی نظیر چری تیگو ۷ و جک S7 را از آن خود نماید.

فیدلیتی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است که توسط کمپانی اتریشی AVL مهندسی شده‌است و از نظر ساختار تا حدی مشابه موتورهای استفاده شده در سری خودروهای چری به نظر می‌رسد هرچند احتمال دارد که به لطف تنظیمات متفاوت ECU قدرت بیشتری نسبت به موتورهای چری حاصل شده باشد. همچینن گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

قیمت فیدیلتی

آنطور که مدیران بهمن موتور می‌گویند٬‌ فیدلیتی از حیث امکانات رفاهی نیز خودرویی توانمند است و سطح بالایی از آپشن‌های به روز از سقف پانوراما گرفته تا سامانه تشخیص نقاط کور و دوربین ۳۶۰ درجه٬‌ شارژر بی سیم موبایل٬‌ رادار خطی٬‌ در صندوق عقب برقی را ارائه می‌دهد.

با این اوصاف باید انتظار داشت که بهمن موتور بتواند با گذر از سطح تولید گروه کرمان خودرو و مدیران خودرو٬‌ در آینده نزدیک نام خود را به عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور و بزرگترین خودروساز خصوصی مطرح نماید.

تست و بررسی اولیه فیدلیتی را می‌توانید از طریق این لینک مطالعه فرمایید.

تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی آغاز شد [به روز رسانی] – اردیبهشت ۱۴۰۰

آن طور که روابط عمومی گروه بهمن اعلام کرده است، تولید آزمایشی کراس اوور فیدلیتی شروع شده و قرار است تا به زودی این خودرو به صورت رسمی وارد بازار شود.

در حال حاضر شرکت بهمن موتور تولید انبوه دیگنیتی پرایم را آغاز کرده و تردد کراس اوور جدید این شرکت خودروساز در جاده های کشور آغاز شده است.

چندی پیش مدیران ارشد گروه بهمن و شرکت بهمن موتور اعلام کردند که در سال ۱۴۰۰ سبد محصولات سواری خود را گسترش می دهند و در راستای همین برنامه، در سال جاری محصولاتی چون دیگنیتی پرایم و پرستیژ، فیدلیتی و یک سدان جدید را مونتاژ خواهند کرد. در حال حاضر کراس اوور فیدلیتی قرار است تا با داخلی سازی ۳۰ درصدی به تولید انبوه برسد و به عبارت ساده، این کراس اوور اولین خودرویی است که با داخلی سازی به نسبت بالا در یکی از خودروسازان خصوصی حضور پیدا می کند.

در نمایشگاه قطعات خودروی سال ۱۳۹۹ هم شرکت کروز بخشی از قطعات و اجزای الکتریکی، ایمنی و… فیدلیتی را به نمایش گذاشت و به این ترتیب اعلام کرد که تامین این قطعات محصول جدید گروه بهمن توسط ظرفیت های داخلی آغاز شده است. همچنین با راه اندازی کارخانه تیوان، شاهد هستیم که مونتاژ رسمی پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر فیدلیتی در شهرک صنعتی کاسپین شروع شده و این شرکت مهندسی قوای محرکه قرار است تا در سال ۱۴۰۰ چندین هزار مجموعه پیشرانه فیدلیتی را در اختیار بهمن موتور بگذارد.

تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی

در همین بین هم همچنان تردد فیدلیتی با پلاک گذر موقت در جاده های کشور ادامه دارد. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که یک دستگاه بهمن فیدلیتی آبی رنگ با نشان های پوشانده شده و با پلاک گذر موقت سری آزمایش فنی، در اتوبان های تهران تردد می کند. برنامه گروه بهمن نشان می دهد که در سال ۱۴۰۰ سهم دیگنیتی و فیدلیتی از بازار کراس اوورهای ایران، عدد قابل توجهی خواهد بود و این شرکت خودروساز در سال جاری جهش قابل توجهی را در بازار خودروهای سواری به نام خود ثبت می کند.

پیش از آغاز سال جدید گروه بهمن مشخصات رسمی فیدلیتی را بر روی وبسایت خود قرار داد. این خودرو قرار است تا در دو نسخه ۵ و ۷ صندلی به بازار بیاید و مشتریان می توانند بر اساس سلیقه و نیاز، تیپ مورد نظر را انتخاب کنند. همچنین رینگ های این خودرو که از نوع ۲۰ اینچی هستند، در دو طرح عرضه خواهند شد و خریداران این خودرو با توجه به سلیقه شان رینگ فیدلیتی خود را انتخاب می کنند. این کراس اوور جدید گروه بهمن با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر تولید می شود.

این پیشرانه توان را از طریق جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلوی فیدلیتی می رساند. رادار خطی، رادار نقطه کور، درِ صندوق عقب برقی با حسگر حرکتی پا، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، صندلی های برقی جلو با گرمکن، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای و… از جمله امکانات بهمن فیدلیتی است.

بهمن موتور کراس‌اوور را با نام فیدلیتی روانه بازار خواهد کرد [به روز رسانی] – بهمن ۹۹

در پی دور اخیر تحریم های صنعت خودروسازی، بسیاری از برند های چینی تصمیم گرفتند تا همکاری خود را با خودروسازان ایرانی متوقف کنند و معدود باقی مانده نیز رفته رفته ترجیح دادند تا به جای برند اصلی خود، تحت عنوان برندهای تازه تاسیس و ناشناس به حضور در بازار ایران ادامه دهند. درست به همین دلیل است که بعد از خروج هاوال و بسترن از بازار ایران، بهمن موتور ناچار شد تا دیگنیتی را به عنوان یکی از خودروهای ساخت خود با لوگویی تازه روانه بازار کند تا حداقل بر روی کاغذ سند و مدرکی برای محکوم کردن دانگ فنگ وجود نداشته باشد.

در همین رابطه چری نیز اخیرا نصب لوگو خود بر روی محصولاتش در ایران را متوقف کرده است و خبرهایی از عرضه چری آریزو ۵ توربو با نشان مدیران خودرو (MVM) منتشر شده است. کرمان موتور نیز در مقطعی قصد داشت تا خودروهای برند جک را با لوگو اختصاصی خودش (KMC) روانه بازار نماید اما در پی تغییر و تحولات در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال رفع تحریم ها، چنین اقدامی کمی در هاله ابهام قرار گرفته است.

کراس‌اووری با نام فیدلیتی

با این حال می توان گفت که در چنین اوضاع در و برهمی، بهمن موتور تصمیم گرفته تا کراس اوور نسبتا جمع و جور اما پر امکانات جتور ایکس ۷۰ اس را با لوگو فینگلیشی فیدلیتی (به معنی صداقت یا Fidelity) روانه بازار کند، این درحالی است که کراس اوور کوپه این شرکت یا همان دانگ فنگ IX5 با صفت انگلیسی دیگنیتی (وقار) در ایران معرفی شده است که البته ارتباط معنایی این لغات با اسامی خودرو به عنوان یک محصول فنی و تجاری چندان روشن نیست.

اما فارغ از این مسائل، فیدلتی از نظر مشخصات فنی بسیار نزدیک به چری تیگو ۷ به نظر می رسد و از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو (مشترک با خودروهای چری) با قدیت ۱۴۷ یا ۱۵۷ اسب بخار (به روایت منابع مختلف) نیرو می گیرد. یک گیربکس CVT یا نسخه دوبل کلاچ اتوماتیک بازهم مانند محصولات چری، وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد و هرچند که بهمن موتور فیدلیتی را به عنوان یک SUV معرفی کرده است، اما باید گفت که عملا بازهم شاهد عرضه یک کراس اوور تک دیفرانسیل ساده به بازار کشورمان هستیم که طبیعتا نمی تواند در زمینه عملکرد خارج از جاده ای، حرف چندانی برای گفتن داشته باشد.

با توجه به روشن نبودن قیمت ارز در زمان عرضه (اوایل سال ۱۴۰۰) و عدم اعلام فهرست دقیق امکانات رفاهی، تخمین زدن قیمت فیدلیتی چندان ساده نیست اما به راحتی می توان گفت این خودرو قاعدتا باید در محدوده قیمتی چری تیگو ۷ روانه بازار شود و از این رو مشخص است که نه تنها با یک کراس اوور ارزان قیمت طرف نیستیم، بلکه باید انتظار داشت تا این خودروها در راستای پر کردن جای خالی خودروهای کره ای وارداتی به عنوان محصولاتی لوکس و پرچمدار روانه بازار شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا