سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بریتانیا ۳۵ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا فایزر سفارش داد

دولت انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا است و به همین منظور ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا فایزر سفارش داده که قرار است نیمه دوم سال جاری آینده میلادی در اختیار این کشور قرار بگیرد.

بریتانیا تاکنون بیش از ۵۴۰ میلیون دوز از هشت نوع واکسن مختلف کووید سفارش داده که چهار مورد از آنها برای استفاده در انگلستان تایید شده‌اند. اکنون این کشور با سفارش جدید خود قصد دارد ایمنی بیشتری را در مقابل کرونا ایجاد کند.

احتمال دارد واکسیناسیون دوز تقویتی برای افراد بالای ۵۰ سال و دارای سیستم ایمنی ضعیف از ماه سپتامبر (شهریور) آغاز شود. اگرچه کمیته واکسیناسیون انگلستان هنوز برنامه دقیق دریافت واکسن را به صورت قطعی مشخص نکرده، اما به احتمال زیاد گروه‌های پرخطر در اولویت قرار خواهند داشت.

این کشور قصد دارد با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، دیوار دفاعی قدرتمندی در مقابل ویروس کرونا ایجاد کند و امیدوار است با دوز تقویتی بتواند در مقابل گونه‌های جدید کووید-۱۹ به سطح ایمنی بالاتری دست پیدا کند.

پیشتر نیز گفته شده بود که بریتانیا این حجم دوز واکسن را سفارش می‌دهد تا بتواند دوز سوم یا تقویتی موردنیازش را با قیمت فعلی و بدون افزایش قیمت احتمالی تهیه کند.

بر اساس گزارش نشریه تایمز، قیمت هر دوز واکسن کرونا فایزر ۲۲ پوند است، در حالی که قیمت قبلی هر دوز ۱۸ پوند بود و با افزایش تقاضای جهانی، قیمت هر دوز واکسن از زمان توزیع اولیه تاکنون افزایش یافته است. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا قراردادی برای خرید ۹۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا بدون تغییر قیمت با فایزر منعقد کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) واکسن کرونا فایزر که با همکاری بیون‌تک توسعه یافته را بطور کامل تایید کرده تا روند واکسیناسیون در این کشور سرعت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا