سرور مجازی
فضای مجازی

تامین زمین ساخت 320 هزار مسکن در 9 شهر جدید نسل نو

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در راستای تامین زمین ساخت یک میلیون واحد مسکونی شرکت عمران شهرهای جدید ایران برنامه‌‌ریزی گسترده‌ای انجام داده است. بر این اساس علاوه بر الحاق به محدوده، بازنگری در طرح جامع،‌ بازنگری در طرح تفصیلی و تغییر کاربری در شهرهای جدید، از ظرفیت بالای شهرها جدید نسل نو نیز استفاده شده است.

هم‌اکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان، آذربایجان غربی، هرمزگان، بوشهر، قم، فارس،‌تهران و همدان 9 شهر جدید نسل نو جانمایی شده است. تیس، ایوانکی، گلمان، مُکران،‌ نایبند، پرنیان، تابناک، خوارزمی و حوراء شهرهایی هستند که در مجموع 15 هزار و 207 هکتار زمین در آنها برای ساخت مسکن تامین شده است.

در بین شهرهای جدید نسل نو کشور، مُکران با تامین زمین برای واحد پذیری 60 هزار و 600 واحد در رتبه اول قرار دارد. در شهر تیس، ایوانکی و گلمان به ترتیب 4380 هکتار، 671 هکتار و 2334 هکتار تامین زمین صورت گرفته است.

همچنین در شهرهای نایبند، پرنیان، تابناک، خوارزمی و حوراء نیز به ترتیب 1200 هکتار، 2000، 677، 415 و 1130 هکتار زمین تامین شده است.

به گزارش تسنیم، در مجموع در 9 شهر جدید نسل نو کشور برای ساخت 319 هزار و 650 واحد با جمعیت‌پذیری بالغ بر یک میلیون و 29 هزار نفر تامین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید ایران انجام شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا