سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سهام مایکروسافت رکورد زد: ارزش بازار ۲.۳ تریلیون دلاری

مایکروسافت از سال آینده میلادی قیمت سرویس‌های ابری آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت ۳۶۵ را افزایش می‌دهد. حالا این موضوع مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و ارزش سهام ردموندی‌ها رکورد زده است.

ارزش سهام مایکروسافت در پایان معاملات دوشنبه به ۳۰۴.۶۵ دلار رسید که یک رکورد به حساب می‌آید. با این قیمت، ارزش بازار مایکروسافت نزدیک به ۲.۳ تریلیون دلار است. ارزش سهام ردموندی‌ها در سال جاری میلادی رشد ۳۷ درصدی را تجربه کرده که بالاتر از بسیاری از شرکت‌های فناوری است. با این حال برای مثال ارزش سهام آلفابت تا به اینجای سال رشد ۶۰ درصدی داشته است.

در حالی که کارشناسان هنوز پیش‌بینی دقیقی از ارزش سهام مایکروسافت در آینده را اعلام نکرده‌اند، بسیاری بر این باورند که تغییر قیمت سرویس آفیس ۳۶۵ می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی درآمد و همچنین سوددهی این کمپانی داشته باشد.

سهام مایکروسافت

در این میان تحلیلگران Mizuho و UBS پس از اعلام خبر افزایش قیمت سرویس آفیس ۳۶۵، ارزش سهام ۳۵۰ دلاری را برای مایکروسافت هدف‌گذاری کردند.

کاربران تجاری آفیس ۳۶۵ سهم ۱۸ درصدی در درآمد سال مالی گذشته مایکروسافت داشته‌اند. حالا ردموندی‌ها می‌خواهند قیمت این سرویس‌ها را از ۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۰ اسفند ۱۴۰۰) افزایش دهند. برای مثال قیمت نسخه پریمیوم آفیس ۳۶۵ E5 با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو می‌شود، در حالی که قیمت مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه‌اش یعنی E1‌ رشد ۲۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

به باور تیم «گلدمن ساکس»، چنین رویکردی باعث می‌شود شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از نسخه‌های پریمیوم‌تر حرکت کنند که همین موضوع می‌تواند به رشد درآمدهای مایکروسافت و همچنین حفظ جایگاهش در بازار کمک کند.

مایکروسافت از فروش حق اشتراک سرویس‌های آفیس به سود بالایی دست پیدا می‌کند، بنابراین با افزایش قیمت آن‌ها، میزان سودآوری‌اش هم بیشتر می‌شود. این احتمال وجود دارد که افزایش ارزش سهام ردموندی‌ها ادامه پیدا کند و شاید روزی ارزش بازار آن به ۳ تریلیون دلار برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا