سرور مجازی
فضای مجازی

برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد امیدوارکننده است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود شایان با اشاره به سه هدف مدنظر گزینه آیت‌الله رئیسی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: خوزیر پیشنهادی اقتصاد در نظر دارد با سیاست‌هایی که در وزارت اقتصاد قصد تحقق آنها را دارد، ثبات را به اقتصاد کلان برگرداند، رشد اقتصادی را رقم بزند و معیشت خانواده‌ها را با تقویت قدرت خرید بهبود‌ ببخشد. این سه هدف، مهمترین گلوگاه‌های اقتصادی در کشور است که چالش‌های متعدد در حوزه‌های مختلف بوجود آورده است.

وی با بیان این‌که در بخش مسکن شاهد تبعات بی‌ثباتی اقتصاد هستیم، ادامه داد: بی‌ثباتی‌ در سال‌های اخیر باعث خریدهای سرمایه‌ای آپارتمان و‌ کمبود عرضه برای خریدهای مصرفی خانوارها شد و جهش قیمت مسکن را موجب شد. همچنین این جهش‌های‌ مکرر قیمت، به قدرت خرید مسکن‌ نیز آسیب وارد کرد. بنابراین همانطور که ملاحظه می‌شود، بازارهای مهم همچون بازار مسکن تاوان مشکلات بزرگتر در بخش اقتصاد را می‌دهند. اکنون دکتر خاندوزی قصد دارد با احیای ثبات در اقتصاد کلان، آرامش قیمتی را به بازارهای دارایی و مصرفی مورد استفاده خانوارها برگرداند.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان "بعد دوم با اهمیت برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد توجه به توان مالی و اعتباری بانک‌هاست" تصریح کرد: وزیر پیشنهادی معتقد است اگر توانایی بانک‌ها در تامین مالی کاهش پیدا کند، توسعه بنگاه‌های تولیدی و رشد اقتصادی با تهدید روبرو می‌شود.

شایان افزود: اکنون می‌توان در شبکه بانکی، به تحولات مثبت در سیاست‌های بالادست در آینده امیدوار بود. ما در بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی در بخش مسکن کاملا منتظر چنین دیدگاهی در دولت بودیم تا مسیر لازم برای تقویت بنیه‌ تسهیلات‌دهی به فعالان بازار مسکن فراهم بیاید. بانک مسکن همواره متعهد به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان بوده است و برای ادامه این ماموریت نیاز دارد سرمایه‌اش افزایش پیدا کند و حمایت‌های لازم در دولت از این بانک صورت بگیرد. حضور خاندوزی ‌در وزارت اقتصاد می‌تواند امید ما را تضمین کند.

وی ابراز امیدواری کرد با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر خاندوزی سکاندار هدایت اقتصاد کشور شود.

به گزارش تسنیم، سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بازار سرمایه به عنوان دومین اولویت خود؛متنوع‌سازی ابزارها و محصولات مالی، کاهش قیمت‌گذاری‌های غیرضروری و سپردن سازوکارها به رقابت در بورس‌های کالایی و انرژی و نیز تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سهام، را از جمله اقدامات موثر برای رسیدن به اهداف درخصوص توسعه و پیشبرد اهداف بازار سرمایه دانست.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا