سرور مجازی
فضای مجازی

وحشت بیکاری در اوکلاهامای آمریکا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس اینسایدر، میشلا استوارت که مادر 5 فرزند در ایالت اوکلاهاما است و به سختی امرار معاش می کند، به دلیل واقعیت های تلخی که در دوران همه گیری کرونا در جهان رخ داده، از مارس 2020 بیکار بوده است.

وی بیش از یک سال از کمک های کرونایی دولت فدرال که به منظور کمک به کارگران در پی تعطیلی کسب و کارها پرداخت می‌شد، استفاده کرد.

اما در ماه ژوئن، اوکلاهما پرداخت مزایای گسترده خود را قطع کرد و کوین استیت، فرماندار این ایالت، این موضوع را این گونه توجیه کرد که قطع این کمک ها مردم را به سر کار خود باز می گرداند.

بر اساس این گزارش، از نظر بیشتر کسب و کارها، قطع این کمک به این سمت پیش نرفته است که افراد به کار خود بازگردند بلکه میلیون ها نفر را فقط از بیکاری دور کرده است.

در واقع، ایالت هایی که زودتر این کمک ها را قطع کردند ضربه اقتصادی بیشتری نسبت به ایالت‌هایی که این کار را انجام ندادند، متحمل شدند.

نرخ بیکاری در آمریکا به 6.1 درصد رسیدبیکاری در آمریکا به بالاترین رقم طی 3 ماه گذشته رسید

استوارت 39 ساله در حال حاضر ناظر یک گروه فیس بوک از هزاران بیکار در ایالت اوکلاهوما است که از دولت برای بازگرداندن این مزایا شکایت کرده اند.

برخی دیگر در بلاتکلیفی قانونی گرفتار شده اند. در اوکلاهما، یک دادگاه ابتدا حکم به بازگرداندن این مزایا داد اما بعداً این حکم لغو شد.

به گفته استوارت، مقامات این ایالت در ابتدا 600 دلار اضافی در هفته ارائه می دادند. سپس آن را به 300 دلار کاهش دادند و بعد کلا این کمک قطع شد.

وی گفت: من یک سال کامل بیکار بودم. من نتوانستم کار پیدا کنم. خیلی جاها تعطیل شده بود من توانایی نداشتم که یک شبه کار پیدا کنم. مجبور بودم پولی را که قبلاً در می آوردم به دست آورم چون پنج فرزند در خانه دارم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا