سرور مجازی
فضای مجازی

پایین آمدن تعهد اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید تا 109 درصد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، طبق یکی از گزارش‌های داخلی کمیته فنی مشترک ائتلاف اوپک پلاس، تعهد این ائتلاف به قرارداد کاهش تولید در ماه ژوئیه تا 109 درصد پایین آمده است. این رقم در ماه قبل از آن برابر با 113 درصد بود.

پایین آمدن این عدد احتمالاً به دلیل افزایش تولید 400 هزار بشکه‌ای عربستان از یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید اختیاری است که از فوریه تا آوریل اجرایی کرده بود.

اوپک پس از اجلاس ماه گذشته اعلام کرده بود کل تبعیت ائتلاف اوپک پلاس از قرارداد کاهش تولید در ماه ژوئن به 113 درصد رسیده است.

روسیه آماده افزایش تولید در راستای قرارداد اوپک پلاس استاوپک تولید نفت خود را در ماه ژوئیه افزایش داد

ائتلاف اوپک پلاس در ژوئیه پس از دو هفته معلق نگه داشتن بازار، بالاخره برای افزایش تولید به توافق رسید. همچنین مقرر شد امارات، عربستان، روسیه، عراق و کویت از ماه مه 2022 مبنای تولید بالاتری داشته باشند.

تعهد اعضای اوپک به قرارداد کاهش تولید در ماه ژوئیه برابر با 116 درصد و برای کشورهای غیر عضو اوپک به رهبری روسیه 97 درصد بوده است.

تبعیت اوپک از این قرارداد از 120 درصد ماه قبل پایین آمده ولی تعهد اعضای غیر اوپک تغییری نکرده است.

گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که در هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد متوسط تولید نفت اوپک در ماه جولای برابر با 26.657 میلیون بشکه در روز بوده که 637 هزار امروز نسبت به ماه ژوئن افزایش داشته است. بیشترین افزایش مربوط به عربستان، عراق و نیجریه می شود. این در حالی است که تولید در آنگولا و ونزوئلا کاهش یافته است. عربستان 497 هزار بشکه در روز به تولید خود افزوده و آن را به 9.403 میلیون بشکه در روز رسانده است.

روسیه هم برای اولین بار طی سه ماه گذشته تولید خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/38

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا