سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/05/26

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقویت دلار سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار بگیرد، قیمت فلز زرد اوایل امروز شاهد کاهش بود، اما نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع سویه دلتا سبب شد تا قیمت مجددا افزایشی شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد افزایش به 1791 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.02 درصد رشد به 1790 دلار و 20 سنت رسید.

دلار آمریکا که همچون بازار طلا محل امن جهت سرمایه گذاری به شمار می رود، امروز شاهد افزایش ارزش 0.1 درصدی بود.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت، به نظر می رسد که تقاضا برای خرید دلار اندکی افزایش داشته، اما این افزایش به اندازه ای بالا نبوده که بتواند بازار طلا را تضعیف کند، زیرا این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نتواند برنامه ریزی قبلی خود مبنی بر انقباضی کردن سیاست پولی خود در آینده نزدیک را عملی سازد.

وی افزود: «اما افزایش قیمت طلا احتمالا محدود خواهد بود.»

آمارهای اخیر نشان می دهد که اعتماد مصرف کننده در آمریکا شاهد کاهش قابل توجهی بوده و شاخص مدیران خرید فدرال رزرو نیز بیش از حد انتظار افت داشته است. این آمارها سبب شده تا نگرانی ها از انقباضی شدن قریب الوقوع سیاست پولی آمریکا تا حدودی کاهش یابد.

در حال حاضر بازار بر روی آمارهای میزان خرده فروشی آمریکا متمرکز شده که قرار است اواخر امروز منتشر شود. همچنین تحلیلگران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو هستند تا سرنخ های بیشتری از سیاست پولی آینده بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا