سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هواوی میت ۵۰ احتمالا با تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون کوالکام از راه می‌رسد

سری هواوی P50 چند وقت پیش معرفی شد. حالا هواوی تمرکز خود را به تولید میت ۵۰ معطوف می‌کند و گفته شده این گوشی می‌تواند از چیپست ۴ نانومتری اسنپدراگون کوالکام استفاده کند.

بر اساس اعلام یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی چینی ویبو، سری هواوی میت ۵۰ از چیپست +SM8450 استفاده می‌کند. این تراشه پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام است که با فناوری ۴ نانومتری ساخته می‌شود. با این حال، مشخص نیست که +SM8450 توسط سامسونگ تولید خواهد شد یا TSMC. این تراشه یک نسخه پلاس و یک نسخه استاندارد دارد.

قبلا منبعی به نام «ایوان بلس» در گزارش دیگری گفته بود که SM8450 چیپست نسل بعدی کوالکام است. این تراشه از مودم مجتمع داخلی اسنپدراگون X65 5G استفاده می‌کند و با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته خواهد شد. تراشه کوالکام قرار است به پردازنده کریو ۷۸۰، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۷۳۰، پردازنده تصویری اسپکترا ۶۸۰ و واحد پردازش امن SPU260 مجهز شود. این تراشه از FASTConnect 6900 و رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند.

این مشخصات احتمالا برای نسخه استاندارد SM8450 است و هنوز نمی‌دانیم که نسخه پلاس چه فرقی خواهد داشت. پیش‌تر منبع دیگری به نام Digital Chat Station گفته بود که SM8450 توسط سامسونگ تولید می‌شود و قدرت آن ۲۰ درصد نسبت به نسل گذشته بیشتر خواهد بود. با این حال، طراحی این تراشه در بخش مدیریت دما به مشکل خورده و عرضه آن ممکن است به تعویق بیفتد.

هواوی ظاهرا به خاطر تحریم‌ها امکان تولید چیپست‌های کرین را از دست داده و از این رو می‌خواهد در تمام مدل‌های آینده محصولات خود از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کند. گفته می‌شود که گوشی‌های هواوی پس از ماه دسامبر به اندازه کافی تراشه اسنپدراگون خواهند داشت تا نیاز بازار را تامین کنند.

افزون بر این، ادعا شده که هواوی میت ۵۰ و مدل جدید گوشی تاشوی این شرکت از پردازنده جدید اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا