سرور مجازی
فضای مجازی

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از رشد 2.4 درصدی اقتصاد عربستان در 2021

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول در روز پنجشنبه اعلام کرد اقتصاد عربستان در حال بهبود از بحران کروناست و احتمالاً اقتصاد غیرنفتی این کشور 4.3 درصد و کل تولید ناخالص داخلی آن 2.4 درصد در سال جاری میلادی رشد خواهند داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی نفتی در عربستان 0.4 درصد کاهش یابد چون تولید نفت عربستان باید همگام با قرار داد تولید اوپک پلاس باشد.

عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت خام دنیا، در سال گذشته میلادی ضربه سختی از سقوط قیمت نفت و تاثیرات همه‌گیری کرونا خورد ولی اقتصاد این کشور از پایان 2020 نشانه‌هایی از بهبودی داشته است.

عربستان قیمت نفت را پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس افزایش دادکاهش 270 میلیارد دلاری ذخایر ارزی عربستان در 7 سال گذشته

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری صندوق ثروت حکومتی عربستان که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور است، عقب ماندن رشد شرایط مالی این کشور را جبران کند. این سرمایه‌گذاری‌ها بخش اصلی برنامه توسعه اقتصادی کشور با عنوان دورنمای 2030 هستند که هدف از آن دور کردن اقتصاد از نفت است.

مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول با توجه به افزایش نقش صندوق سرمایه‌گذاری عمومی و همکاری بخش خصوصی با دولتی در اقتصاد عربستان، بر اهمیت یک ساختار مدیریت سرمایه حکومتی تاکید دارند.

انتهای پیام/3

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا