سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مصوبات جدید ستاد کرونا: از تعطیلی سراسری چند روزه تا منع تردد بین استانی

ستاد ملی کرونا در جدیدترین مصوبه خود اعلام کرد در جهت مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل خواهد بود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با شبکه خبر ضمن اعلام تعطیلی سراسری، گفت: «از روز دوشنبه تا پایان روزکاری شنبه ۳۰مرداد ماه همه ادارات، بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارها تعطیل خواهند بود. البته تنها ادارات ضروری مانند اداره آب، برق، خدمات پستی و اصناف گروه یک که برای وظیفه ارائه مایحتاج ضروری مردم را دارند از این تعطیلی مستثنی هستند.»

به گفته وی، علاوه بر تعطیلی، از ساعت ۱۲ ظهر فردا تا جمعه ۵ شهریور ممنوعیت تردد بین استانی را شاهد خواهیم بود. همچنین تمامی مجوزهایی که برای تردد صادر شده است لغو خواهد شد. افرادی که بنابر هر دلیلی جریمه شدند نیز بعد یک ماه در صورت عدم پرداخت، جریمه‌شان دو برابر شده و حتما از آن‌ها اخذ خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر این که رعایت پروتکل‌ها در این ایام خیلی سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود می‌گوید در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی برای رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی دیده شده، گفت:

«رئیس جمهور نیز در جلسه امروز روی رعایت پروتکل‌ها تاکید کرده و همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر می‌بایست به شدت و قدرت وارد عمل شوند. ضمانت اجرایی در رابطه با تخلف نیز میزان جرائمش مشخص شده همچنین نحوه برخورد نیز تعیین شده است. در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و خود اصناف موظف به رعایت پروتکل‌های اعلامی هستند.»

سخنگوی ستاد ملی مقباله با کرونا در ارتباط با ایام عزاداری ماه محرم نیز اعلام کرد مقرر شده است در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد منع تردد در تمام جاده‌های کشور و بین استانی برقرار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا