سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فیسبوک رمزگذاری سرتاسری را به تماس‌های مسنجر و دایرکت اینستاگرام می‌آورد

فیسبوک قابلیت رمزگذاری سرتاسری را برای تماس‌های صوتی و تصویری پیام‌رسان مسنجر فعال کرد و همچنین شاهد شروع آزمایش محدود چنین فناوری برای دایرکت‌های اینستاگرام خواهیم بود.

قابلیت رمزگذاری سرتاسری (E2EE) که مانع از دسترسی دیگران به پیام‌های کاربران می‌شوند، از سال ۲۰۱۶ برای گفتگوهای متنی در اختیار کاربران فیسبوک مسنجر قرار دارد، اما حالا چنین فناوری به تماس‌های صوتی و تصویری این پیام‌رسان اضافه شده است. به گفته فیسبوک، با چنین قابلیتی هیچ شخص ثالثی از جمله خود این شرکت نمی‌تواند تماس‌ها را ببیند یا بشنود.

به گفته «روت کریچلی»، مسئول مدیریت محصول مسنجر در یک پست، فناوری E2EE در حال تبدیل به شدن به یک استاندارد صنعتی است:

فناوری رمزگذاری سرتاسری در حال حاضر بطور گسترده به وسیله برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ استفاده می‌شود که گفتگوهای شخصی را از دست هکرها و مجرمان ایمن نگه می‌دهد. E2EE در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی است و شبیه به یک قفل و کلید کار می‌کند و تنها شما و افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، می‌توانند به گفتگو دسترسی پیدا کنند.

این تنها ویژگی نیست که فیسبوک به پیام‌رسان خود می‌آورد. این کمپانی می‌خواهد در هفته‌های آینده شروع به آزمایش عمومی فناوری رمزگذاری سرتاسری برای گفتگوها و تماس‌های گروهی مسنجر کند. گذشته از قابلیت‌های E2EE، فیسبوک قابلیت‌های بیشتری برای چت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها، قابلیت حذف خودکار پیام است. در بروزرسانی جدید می‌توان پیام را بطور خودکار ۵ ثانیه تا ۲۴ ساعت پس از ارسال، حذف کرد.

در نهایت فیسبوک می‌خواهد در آینده نزدیک شروع به آزمایش محدود چنین فناوری برای اینستاگرام کند. افرادی که در این دور از آزمایش‌ها حضور دارند، می‌توانند از قابلیت E2EE برای ارتباطات تکی و نه گروهی استفاده کنند. این فناوری برای دایرکت مسیج‌ها و همچنین تماس‌ها کارایی خواهد داشت.

با وجودی که در هفته‌های آینده فیسبوک شروع به آزمایش فناوری رمزگذاری سرتاسری برای اینستاگرام می‌کند، در گذشته گفته بود که تا سال ۲۰۲۲ چنین فناوری به این شبکه اجتماعی اضافه نمی‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا