سرور مجازی
فضای مجازی

مدیر گمرک دوغارون: فعلاً چشم‌انداز عادی‌شدن روند تجارت مشخص نیست/ هماهنگی برای بازگشت کامیونهای ایرانی متوقف در اسلام‌قلعه

– اخبار اقتصادی –

کوهگرد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تشریح وضعیت فعلی در مرز ایران و افغانستان گفت: با توجه به تحولات اخیر در گمرک اسلام‌قلعه هم‌اکنون فعالیتهای تجاری و انجام تشریفات گمرکی در مرز دوغارون متوقف شده است.

وی همچنین گفت: رایزنیها برای بازگشت امن کامیونهای ایرانی حاضر در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان در جریان است و به‌زودی این فرایند تکمیل خواهد شد.

به‌گفته این مقام مسئول، در زمان حاضر نمی‌توان چشم‌انداز روشنی از عادی شدن شرایط تجارت و اجرای تشریفات گمرکی در شرایط عادی ارائه کرد.

به‌دلیل تحولات روز گذشته در گمرک اسلام‌قلعه و ابونصر فراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری در رویه‌های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهی‌رود خودداری کنند.

متأثر از تحولات صورت‌گرفته در کشور افغانستان در اسلام‌قلعه ولایت هرات نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان مقابل مرز ماهی‌رود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.

گمرک ایران نیز اعلام کرد، از تجار و بازرگانان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای "دوغارون" و "ماهی‌رود" خودداری کنند.

انتهای پیام/+

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا