سرور مجازی
فضای مجازی

نقص فنی در 5 نیروگاه/ کاهش 1800 مگاواتی تولید برق کشور

– اخبار اقتصادی –

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق افزود: چند واحد نیروگاهی تولید برق به دلیل محدودیت تولید نیروگا‌ه‌های برق‌آبی و نفص فنی از مدار خارج شده‌اند که تلاش شد تا پایان روز گذشته مجدد وارد مدار شوند.

وی با اشاره به واحدهای دارای نقص فنی یادآور شد: نیروگاه‌های شهید عباسپور، مسجد سلیمان، شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندرعباس و نیروگاه جهرم دارای نقص فنی بوده و تلاش شد تا آخر روز گذشته تعدادی از این واحدها در مدار قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: روز پنجشنبه روز گرمی بود و میزان نیاز برق کشور بسیار زیاد است؛ اگر چه نسبت به روز گذشته 500 مگاوات کاهش دارد.

رجبی مشهدی همچنین بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در ساعت اوج مصرف 12 تا 18 و 20 تا 23 تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: هم‌اکنون در سطح کشور خاموشی پراکنده طبق جدول‌های برنامه ریزی شده داریم که با رعایت مدیریت مصرف کمک خواهد شد، میزان خاموشی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه، تنظیم دمای کولر گازی روی 26 درجه و استفاده از دورکند کولر آبی نقش مهمی در تامین برق و رفع خاموشی دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: روز شنبه نیز روز گرمی است که به طور قطع همکاری مردم در این روز از اهمیت بالایی در تامین برق همه مشترکان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما و به تبع آن مصرف برق از روز یکشنبه آینده، محدودیت‌ها نیز به تدریج کاهش یافته و برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اعمال تنها 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق می‌تواند اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را فراهم می‌کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش‌های خانگی و عمومی، شرکت‌های توزیع نیروی برق موظف به کنترل و نظارت دقیق بر کاهش 50 درصدی میزان مصرف برق ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی برابر مصوبه هیئت وزیران که در محدوده فعالیت آن‌ها بوده و در صورت عدم رعایت از سوی مراکز موظف به قطع برق این مراکز هستند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا