سرور مجازی
فضای مجازی

هواشناسی ایران 1400/05/22| هشدار دمای بالای 50 درجه در برخی استان‌ها/ رگبار و رعدوبرق در 18 استان تا سه شنبه

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران،‌هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی،‌رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا شنبه 23 مرداد 1400 در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌ مازندران این وضعیت تکرار می‌شود. روز سه شتبه آینده در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

از امروز تا یکشنبه آینده در شرق کشور و از جمعه و طی روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب استان‌های سمنان، تهران، شرق اصفهان و یزد وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. از روز یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

به گزاش تسنیم، بیشنیه دمای امروز اهواز به 49 درجه بالای صفر خواهد رسید.

توصیف سامانه اول: استقرار توده هوای گرم

نوع مخاطره: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر

منطقه اثر:

جمعه 1400/05/22 : خوزستان، جنوب ایلام،

شنبه 1400/05/23 : بوشهر

اثر مخاطره: احتمال گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم جهت مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی.

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشار

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و توفان گرد و خاک بویژه در نوار شرقی کشور

منطقه اثر: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، قم، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، خوزستان

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای و خودداری از تردد غیر ضروری، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و پرهیز از حضور در فضای باز بویژه گروه‌های حساس.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا