سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مشارکت جیلی و رنو برای تولید خودروهای هیبریدی در خاک چین

گروه رنو و هولدینگ جیلی اخیرا با امضای یادداشت تفاهمی مقدمات همکاری‌های گسترده را فراهم کرده‌اند. بر اساس توافقات اولیه، جیلی خودروهای هیبریدی رنو را در چین تولید و به فروش خواهد رساند؛ در مقابل رنو هم به برند لینک اند کو (Lynk & Co) که از زیرمجموعه‌های جیلی است، در راستای گسترش فروش در کره جنوبی کمک خواهد کرد.

شاید بدانید جیلی بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین به شمار می‌رود. این شرکت در تولید محصولات رنو از منابع و تکنولوژی‌های داخلی و کارخانه‌های محلی خود استفاده خواهد کرد. طرف فرانسوی هم در این بین نقش کمک به استراتژی برندسازی و توسعه شبکه و خدمات را بر عهده خواهد داشت.

با این همکاری ظاهرا رنو به دنبال بازگشت مجدد به بازار چین است. این کمپانی سال گذشته با پایان دادن به همکاری‌های خود با دانگ‌فنگ موتور عطای بازار چین را به لقای آن بخشید!

هر چند اشاره‌ای نشده، ولی بنظر می‌رسد محصولات هیبریدی رنو پس از تولید در چین، در آینده به دیگر بازارهای بین‌المللی نیز صادر خواهند شد. آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، این احتمال وجود دارد که پس از عرضه مدل‌های هیبریدی، همکاری رنو و جیلی به توسعه مشترک خودروهای برقی نیز گسترش پیدا کند.

البته با نگاهی دقیق‌تر به بیانیه منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که جیلی و رنو به دنبال همکاری‌های بیشتر هستند. در این بیانیه آمده:

«هر دو شریک تحت یک مدل همکاری باز و خلاقانه به اکتشاف پتانسیل‌های عمیق‌تر ادامه خواهند داد.»

تولید مدل‌‌های هیبریدی رنو در کارخانه‌های جیلی مزایای زیادی برای این شرکت داشته و آن را صاحب تخصص و تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر این شرکت چینی از تجارب بیست ساله رنو سامسونگ موتور در کره جنوبی بهره‌مند شده و شاید روزی خودروهایی کم مصرف مبتنی بر پلتفرم‌های برند لینک اند کو را در این کشور به صورت داخلی تولید کند.

ناگفته نماند رنو اولین خودروساز اروپایی نیست که جیلی با آن همکاری می‌کند. این برند چینی پیشتر با دایملر نیز وارد همکاری شده و یک شرکت مشترک برای تولید محصولات اسمارت در خاک کشور خود تاسیس کرده است. جالب آنکه مدل‌های تولیدی این کارخانه در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش می‌رسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا