سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آمازون روال پرداخت غرامت به مشتریان را تغییر می‌دهد

آمازون از روز دهم شهریورماه با هدف جلب رضایت کاربران، رویکرد رسیدگی به شکایت‌های مشتریان را تغییر می‌دهد و غرامت‌های زیر ۱۰۰۰ دلار را به صورت مستقیم به مشتریان پرداخت می‌کند.

در واقع اگر کالای معیوبی توسط شرکت شخص ثالث در سایت آمازون به فروش برسد و باعث آسیب زدن به اموال یا صدمه زدن به خریدار شود، آمازون سریعا نسبت به شکایت مشتری واکنش نشان داده و غرامت‌های حداکثر تا ۱۰۰۰ دلار را به مشتری مستقیما پرداخت می‌کند.

این سیاست جدید از روز دهم شهریورماه (اول سپتامبر) اجرایی می‌شود. با این رویکرد مشتریان آمازون با اطمینان خاطر بیشتری از این فروشگاه خرید می‌کنند و این شرکت رویکرد جدید را در جهت جلب رضایت کاربرانش طراحی کرده است.

آمازون با انتشار پستی از تصمیم جدید خود خبر داد و اعلام کرد مطالبات مالی کمتر از ۱۰۰۰ دلار مستقیما به مشتریان پرداخت می‌شود. در مواردی که مشتری ادعا می‌کند باید مبلغی بیش از ۱۰۰۰ دلار غرامت دریافت کند و فروشنده نیز پاسخگو نباشد یا چنین ادعایی را رد کند، آمازون با بررسی دقیق‌تر به درخواست رسیدگی می‌کند.

به نظر می‌رسد مشتریان آمازون از این تغییر استقبال خواهند کرد. آمازون توضیح می‌دهد:

«مشتریان می‌توانند با بخش پشتیبانی پس از فروش آمازون تماس بگیرند و شرکت، فروشنده را از مشکل مطلع می‌کند تا به ادعای مطرح شده رسیدگی کند. اگر فروشنده به ادعای طرح شده پاسخ ندهد، ما خودمان وارد عمل می‌شویم تا مستقیما به دغدغه مشتریان رسیدگی کنیم. غرامت را پرداخت می‌کنیم و بعدا از فروشنده موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

آمازون با سال‌ها سابقه فروش، با این روش‌ها قصد دارد در شرایط کرونا که حجم خریدهای اینترنتی آنلاین افزایش پیدا کرده است، بتواند رضایت مشتریان را بیش از پیش تامین کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا