سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

رونمایی سامسونگ از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴

پس از ماه‌ها شایعه در مورد نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ، بالاخره گلکسی واچ ۴ در مراسم آنپکد معرفی شد. جدیدترین ساعت هوشمند کره‌ای‌ها در دو نسخه ساده و کلاسیکروانه بازار می‌شود که مهم‌ترین تفاوت ظاهری‌شان مجهز شدن مدل کلاسیک به حلقه مکانیکی چرخان در اطراف نمایشگر است. هر دو مدل به GPS‌ مجهز هستند اما گلکسی واچ ۴ در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با بدنه آلومینیومی به دست کاربران می‌رسد؛ در حالی که مدل کلاسیک بدنه فولادی دارد و در اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری روانه بازار می‌شود.

گلکسی واچ ۴

سری گلکسی واچ ۴ به جدیدترین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی یعنی اگزینوس W920 مجهز شده است. این چیپست جایگزینی برای اگزینوس ۹۱۱۰ محسوب می‌شود و به گفته سامسونگ سرعت بالاتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. اگزینوس W920 به دو هسته پردازشی کورتکس A55، پردازنده اختصاصی کورتکس M55 برای وظایف نمایشگر همیشه روشن و نیز پردازشگر گرافیکی Mali-G68‌ مجهز شده است. به گفته سامسونگ، این چیپ در بخش پردازنده تا ۲۰ درصد سریع‌تر از قبل است و کارایی گرافیکی تا ۱۰ برابر پیشرفت داشته است. علاوه بر این همراه شدن چیپ مدیریت توان، رم LPDDR4 و حافظه eMMC درون یک پکیج، استفاده بهینه‌تر از فضای داخلی کوچک گجت‌های پوشیدنی را به همراه داشته است.

اما به سراغ خود ساعت برویم. گلکسی واچ ۴ همان ظاهر کلی گلکسی واچ ۳ را حفظ کرده و در عین حال با ویژگی‌های کلیدی گلکسی واچ اکتیو ۲ (بررسی دیجیاتو)،‌ تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون، قابلیت ثبت نوار قلب و تحلیل ترکیب بدن (body composition) بر اساس ۵ فاکتور BMI، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن همراه شده است. سامسونگ برای محاسبه دقیق ترکیب بدن،‌ از چندین حسگر از جمله روی کلیدهای کنار ساعت بهره برده است. سامسونگ معتقد است گلکسی واچ ۴ در این زمینه دقت بسیار بالایی دارد.

گلکسی واچ ۴ همچنین در مقابل نفوذ آب و گرد وغبار مقاوم است و تا عمق ۵۰ متری آب به خوبی مقاومت می‌کند. علاوه بر این شیشه ساعت توسط گوریلا گلس +DX پوشانده شده و گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G خبر از یک ساعت مقاوم در شرایط سخت می‌دهد.

گلکسی واچ ۴

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبل در بخش نرم‌افزار اتفاق افتاده؛‌ همان سیستم عاملی که حالا در همکاری نزدیک بین سامسونگ و گوگل برای ترکیب ور او اس و تایزن توسعه یافته و پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی ور او اس گوگل و تایزن سامسونگ به حساب می‌آید. به این ترتیب گلکسی واچ ۴ امکان دسترسی به سرویس‌هایی نظیر گوگل پلی را خواهد داشت اما در عین حال به پوسته «One Watch UI» سامسونگ مجهز شده تا همچنان کم و بیش ظاهری شبیه به تایزن داشته باشد.

سامسونگ، برای گلکسی واچ ۴ تعداد ۴۰ واچ‌فیس پیش فرض را در نظر گرفته است. قابلیت پایش خواب ساعت هوشمند جدید سامسونگ هم نسبت به قبل بهبود یافته و امکان پایش میزان اشباع اکسیژن خون حین خواب را دارد. از قابلیت‌های جالب گلکسی واچ ۴ امکان شناسایی ژست‌های حرکتی است. به عنوان مثال برای رد کردن تماس کافی‌ست مچ دست خود را به سرعت و چند بار تکان دهید.

گلکس واچ ۴ با قیمت پایه ۲۴۹ دلار و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا