سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فینووا از سرمایه‌گذاری در استارتاپ گردشگری اتاقک خبر داد

فینووا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و بانک آینده از سرمایه‌گذاری در استارتاپ گردشگری اتاقک خبر داد. این سرمایه‌گذاری که در روزهای اخیر نهایی شده، برای توسعه خدمات و زیرساخت‌های اتاقک و افزایش نفوذ این سرویس در بازار گردشگری استفاده خواهد شد.

«شهاب شهوازیان» مدیر ارشد بازاریابی اتاقک در گفتگو با دیجیاتو مبلغ این سرمایه‌گذاری و درصد واگذار شده از سهام اتاقک را محرمانه اعلام کرده و صرفا به ذکر این نکته که میزان واگذاری سهام «اندک» بوده بسنده کرد. او در پاسخ به این سوال که اهداف اتاقک از این جذب سرمایه چه بوده اینطور پاسخ داد:

«بخشی از این جذب سرمایه صرف توسعه زیرساخت‌ها و محصول ما می‌شود. البته برنامه‌هایی برای توسعه بازار خود هم در دستور کار داریم و بخشی از سرمایه را هم برای بهبودهای کیفی صرف خواهیم کرد.»

اتاقک

در دوران کرونا استارتاپ‌های گردشگری با شوک‌های اقتصادی بزرگی مواجه شده و بعضی از آن‌ها مقدار قابل توجهی از مشتریان خود را از دست دادند. با توجه به این موضوع، شهوازیان در پاسخ به این پرسش که آیا جذب سرمایه اتاقک در شرایط فعلی به خاطر فشارهای مالی انجام گرفته یا دلایل دیگری سبب این کار شده‌اند گفت:

«بازار اجاره اقامتگاه که ما در آن فعالیت می‌کنیم در فضای آنلاین بازار نسبتا بکری به شمار می‌رود، به طوری که میانگین نهایتا ۵ الی ۶ درصد از سهم بازار را در دست دارد و این در حالیست که ابعاد این بازار بسیار بزرگ است. واقعیت امر اینجاست که همین موضوع باعث شده تا استارتاپ‌های این حوزه جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. ضمنا بسیاری از کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نزدیک به سودآور شدن هستند. در مورد مسائل مالی، حداقل درباره اتاقک می‌توانم بگویم که ما مشکلات مالی نداشتیم و در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حتی رشد را هم تجربه کردیم.»

مدیر ارشد بازاریابی اتاقک دلیل این رشد را در دوران کرونا و کاهش سفرها، حرکت مردم به سمت پلتفرم‌های آنلاین اجاره اقامتگاه توصیف می‌کند که با ارائه تدابیر بهداشتی و اتاق‌های پاک جهت اقامت توانستند با استقبال مردم روبرو شده و اعتماد آن‌ها را بدست آورند.

به گفته شهوازیان اتاقک در دوران پاندمی، از سال ۹۸ تا ۹۹ بیش از ۴ برابر در زمینه‌های تعداد کاربر و فروش و در سوی دیگر پلتفرم اتاقک یعنی تعداد میزبان‌ها رشد تجربه کرده است. همچنین از نظر تعداد اقامتگاه نیز اتاقک در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، با افزایشی چهل درصدی مواجه بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا