سرور مجازی
فضای مجازی

صربستان دو بالگرد Ka-32 از روسیه خریداری می‌کند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد دو بالگرد آتش نشانی Ka-32 از روسیه خریداری کند.

وی گفت: ما قصد داریم دو هلیکوپتر کاموف جدید خریداری کنیم، فکر کنم Ka-32؛ بالگردهای ویژه ای که می توانند تا 5 تن آب حمل کنند. در حال حاضر بالگردهایی داریم که فقط توانایی حمل یک تن آب را دارند.

ووچیچ افزود: ما برای محافظت از خود و کشورهای همسایه در برابر آتش سوزی جنگل ها، دو هلیکوپتر کاموف خریداری می کنیم.

رئیس جمهور صربستان در مصاحبه با کانال تلویزیونی پینک گفت: می بینید که امروز همه به هلیکوپترهای ما احتیاج دارند و ما هنگام خرید این بالگردهای آتش نشانی می توانیم به خود و همسایگان خود بیشتر کمک کنیم.

شرکت روسی بیش از 3 میلیارد دلار قرارداد برای فروش 160 هواپیما و بالگرد امضا کردهمکاری روسیه و امارات برای تولید بالگرد سبک

پیش از این، وزارت کشور صربستان 51 آتش نشان، 13 خودرو و سه بالگرد آتش نشانی (دو فروند Bell-212 و یک فروند H-145) را برای کمک به اطفاء حریق به یونان اعزام کرده بود.

توده هوای بسیار گرم که موجب افزایش دما تا 47 درجه سانتیگراد شده، بیش از ده روز است که یونان را فرا گرفته است. آتش سوزی های جنگلی متعددی در سراسر این کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا