سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

خرید ارز دیجیتال بدون واسطه از ایران بایننس

امروزه کلمه ارزهای دیجیتال یا رمز ارز را زیاد می شنویم اما شاید اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشیم. یا شاید در مورد آن اطلاعات داریم ولی نمیدانیم از کجا میتوان به راحتی اقدام به خرید و فروش این ارزهای دیجیتال کرد. در این مقاله در مورد ارزهای دیجیتال و معرفی یکی از بهترین صرافی های خرید و فروش ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال همانطور که از نامش هم پیداست یک واحد پولی مخصوص به دنیای دیجیتال و عمدتا اینترنت بوده و شکل و ماهیت فیزیکی ندارند. در اصل ارز دیجیتال معادل فارسی کلمه کریپتو کارنسی (Crypto Currency) در انگلیسی بوده که از دو کلمه کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی به معنی پول یا ارز تشکیل شده است و در فارسی گاها به آن رمز ارز هم میگویند. میتوان بطور خلاصه گفت که ارزهای دیجیتال واحدهای پولی هستند که با پروتکل های رمزنگاری طراحی شده اند و بصورت دیجیتال نگهداری و منتقل می شوند و تراکنش های مربوط به آنها هم در یک شبکه دیجیتال در بستر اینترنت بنام بلاکچین انجام می شوند.

دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال

این روزها که خرید ارز دیجیتال توسط مردم سراسر دنیا و کشور خودمان در حال گسترش است، باید در ابتدا بدانیم چرا این شکل از پول به وجود آمد. در اصل هدف ایجاد این شکل از پول، این بود که نقل و انتقالات مالی در یک سیستم غیر متمرکز و بدون واسطه صورت بگیرند. در سیستم فعلی نقل و انتقال پول در دنیا، از یک سیستم مرکزی و واسطه برای انجام تراکنش های مالی مثل بانک استفاده می شود و مجبور هستیم برای همه نقل و انتقالات پولی که انجام میدهیم به این بانک ها مراجعه کنیم. ولی شبکه ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن را بر متمرکز بودن ترجیح داده است. اطلاعات و تراکنش هایی که کاربران سرتاسر دنیا توسط ارزهای دیجیتال انجام میدهند در هیچ سیستم مرکزی کنترل و ثبت نمی شود بلکه در یک شبکه بنام بلاکچین ثبت می شوند که خود از گره ها یا نود هایی که در تمام سطح دنیا توسط خود کاربران ارزهای دیجیتال بوجود آمده اند، تشکیل شده است.

هدف بعدی از بوجود آمدن ارزهای دیجیتال این بوده است که تراکنش های مالی در سطح جهان بصورت همتا به همتا انجام شوند و دو نفر در هر نقطه ای از جهان بتوانند بدون آنکه همدیگر را بشناسند و واسطه نیاز داشته باشند، با هم بتوانند بصورت مستقیم به نقل و انتقال پول بپردازند. بخاطر همین این روزها از محبوبیت خاصی در بین مردم سراسر دنیا برخوردار هستند. از مشهورترین ارزهای دیجیتال میتوان به بیت کوین، اتریوم و تتر اشاره کرد.

بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی بود که در در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" (Satoshi Nakamoto) عرضه شد. هر چند که در سال های قبل از آن هم تلاش های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود ولی به نتیجه نرسیده بود. با این حال بیت کوین به سرعت تبدیل به یک واحد پولی شد که افراد زیادی در سرتاسر دنیا برای خرید و فروش در سطح اینترنت از آن استفاده کردند و این موفقیت باعث شد برنامه نویس های دیگری در سطح جهان بفکر ساخت ارزهای دیجیتال بیفتند که قابلیت های دیگری که بیت کوین آنها را ندارد، داشته باشند. بطوریکه تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰۰ ارز دیجیتال بوجود آمدند و همچنان در حال گسترش هم هستند.

این روزها خرید بیت کوین به یک روش سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و موسسات بزرگ مالی مثل گری اسکیل (Grayscale) تبدیل شده است. دلیل آن هم این است که کسانی که در سال های اولیه اقدام به خرید بیت کوین کردند در همین سال ها سود خیلی زیادی بدست آوردند. با یک بررسی ساده به این نتیجه می رسیم که قیمت بیت کوین در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در حدود یک تا ده دلار معامله می شد و در سال ۲۰۲۱ به ۶۴۰۰۰ دلار رسید و این یعنی افرادی که این ارز دیجیتال را در ۱۰ دلار خریده باشند در اوج قیمت سود ۶۴۰۰ برابری از سرمایه گذاری خودشان بدست آورده اند و اکثر اقتصاد دان های دنیا پیش بینی قیمتی بالاتر را هم برای بیت کوین کرده اند. این اتفاق برای خیلی از ارزهای دیجیتال معروف دیگر مثل اتریوم هم افتاده است.

مزایای خرید بیت کوین

  • محبوبیت در بین کاربران سرتاسر دنیا

ارز دیجیتال بیت کوین در رتبه اول ارزهای دیجیتال در سطح جهان قرار دارد. در آگوست سال ۲۰۲۱، در بین ارزهای دیجیتال، سهم ۴۳.۸۶ درصد کل بازار را به خود اختصاص داده است و این نشان از محبوبیت زیاد این ارز دیجیتال در سطح جهان دارد. تا چندی پیش شرکت خودرو سازی تسلا که از پیشگامان تولید خودروهای برقی در دنیا است برای فروش ماشین های خود از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکرد. در حال حاضر هم این ارز دیجیتال توسط موسسات خیلی زیادی در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد که نشان از محبوبیت بالای این ارز دیجیتال در سطح جهان دارد.

  • قابلیت نقد شوندگی در برابر اکثر واحد های پولی جهان

شاید بتوان بیت کوین را تنها ارز دیجیتالی دانست که میتوان آن را به اکثر واحد های پولی مثل دلار، ریال یا لیر و غیره تبدیل کرد. میتوانید ارز خود را به بیت کوین تبدیل کنید و در کشورهای دیگر به واحد های پولی آن کشورها تبدیل کنید.

  • تراکنش های بین المللی

اگر قصد انتقال حجم زیادی از پول از یک نقطه از جهان به یک نقطه دیگر را دارید و میخواهید با کارمزد کمی آن را انجام دهید بیت کوین یکی از بهترین و امن ترین راه هاست.

  • نبود تقلب و دستکاری در شبکه بیت کوین

از انجایی که بیت کوین از فناوری بلاکچین برای انجام تراکنش ها استفاده می کند از امنیت بالایی برخوردار است. در شبکه بلاکچین بیت کوین تراکنش ها طی یک فرایند یک طرفه بنام هشینگ کد گذاری می شوند و در واحد هایی بنام بلاک در تمام نود های شبکه بیت کوین ذخیره می شوند و این کار عملا هک این شبکه و دستکاری در تراکنش ها را غیر ممکن میکند.

معایب خرید بیت کوین

  • فعالیت در بازار سیاه

یکی از ویژگی های بیت کوین این بوده که در حین انجام یک تراکنش هویت فرستنده و گیرنده ارز دیجیتال نامشخص و مخفی باقی می ماند و همین گزینه باعث شده بیت کوین گزینه خوبی برای خرید و فروش مواد مخدر و سلاح های نظامی به شمار آید که در بستر اینترنت و مخصوصا در دارک وب انجام می شود.

  • برگشت ناپذیری تراکنش ها

یکی دیگر از ویژگی های شبکه بیت کوین این هست که به محض اینکه یک انتقال پول با بیت کوین را انجام دهید، نمیتوانید آن را دوباره برگردانید. مثلا اگر به اشتباه بیت کوین را برای کسی بفرستید نمی توانید دوباره آن تراکنش را برگشت بزنید. البته این گزینه طرفداران خاص خود را نیز دارد ولی مخالفانی هم دارد.

صرافی ایران بایننس: نسخه ایرانی بایننس

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از صرافی های معتبر و مشهور در کشور ما هست که به نسخه ایرانی صرافی بزرگ بایننس (Binance) مشهور است و با پشتیبانی از ۳۰۰ ارز دیجیتال معتبر یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می آید که در طی فعالیت چند ساله خود توانسته کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارد. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ با هدف پر کردن خلاء پلتفرم ایرانی برای معاملات ارز دیجیتال شروع به کار کرد. اولین اصل در این صرافی آسان سازی معاملات ارز دیجیتال برای تمامی اقشار جامعه بود که خوشبختانه تا به امروز طبق گفته کابران سایت آسانترن و سریع ترین سیستم معاملاتی را در بین سایت های ایرانی داشته است.

از آنجایی که امروزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی از طریق صرافی های خارجی ارزهای دیجیتال با مشکلات فراوانی همراه هست، بخاطر همین ایران بایننس این امکان را فراهم آورده که کاربران ایرانی بدون دغدغه و هیچ مشکلی بتوانند بصورت ۲۴ ساعته و در طی هفت روز هفت از خدمات این صرافی استفاده کنند و در سریع ترین زمان به خرید و فروش دارایی های دیجیتال خود بپردازند.

حرف پایانی

این روزها حوزه ارزهای دیجیتال به سرعت در حال گسترش و بروز رسانی است و از آنها برای موارد زیادی استفاده میشود. از انجایی که رمزارزها در نقل و انتقالات مالی در سطح جهان بسیار سریع تر از سیستم های سنتی هستند و هزینه های کمتری را هم برای استفاده کننده های این سیستم ها در بردارند و سود خوبی را هم برای سرمایه گذاران این حوزه به همراه دارند، همه روزه مورد توجه خیلی از افراد،سازمان ها و کشورها قرار میگیرند. مثلا استخراج بیت کوین به یک روش درامد زایی برای کشورهای سرمایه گذار در این زمینه تبدیل شده است و همه این فاکتورها باعث می شوند از آینده بسیار خوبی برخوردار باشند و گزینه خوبی برای سرمایه گذاری به شمار می آیند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا