سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ب‌ام‌و با یک سیستم امتیازدهی جالب مردم را به استفاده از خودروهای برقی تشویق می‌کند

شرکت ب‌ام‌و طرح جالب BMW Points را در بریتانیا پیاده می‌کند. این طرح که با هدف تشویق مردم به سمت استفاده از مدل‌های سبز الکتریکی طراحی شده، مخصوص دارندگان مدل‌‌های الکتریکی و هیبریدی است و در آن به دارندگان چنین خودروهایی، در ازای پیمایش هر مایل مسافت در بریتانیا و اروپا امتیاز اعطا می‌شود.

طرح یا برنامه BMW Points شامل مدل‌های ۳۳۰e، ۵۳۰e، ۵۴۵e، ۷۴۵e، X3 30e تولیدی پس از آگوست ۲۰۲۱ و X5 45e مجهز به سیستم عامل ۷.۰ می‌شود. این برنامه بر مبنای اصل وفاداری و القای حس بازی کردن به رانندگی با خودروهای برقی استوار است. در ازای هر مایل رانندگی، به رانندگان شرکت‌کننده در این طرح دو امتیاز اعطا می‌شود که البته در صورت حضور در مناطق eDrive، میزان امتیاز دو برابر خواهد شد. این مناطق دارای ژئوفنس هستند و مدل‌های برقی‌شده ب‌ام‌و هنگام ورود به آنها فقط با موتور برقی کار می‌کنند. لندن، بیرمنگام، منچستر، ادینبورگ، بلفاست، دوبلین و لیمریک در برخی نقاط خود از این مناطق دارند.

آنطور که ب‌ام‌و اعلام کرده، چنانچه رانندگان بیش از ۱۵ دقیقه خودروهای خود را در ایستگاه‌های معین شارژ کنند، ۲۰ امتیاز دریافت خواهند کرد. اگر فردی هم این کار را ۲۰ بار در ماه انجام دهد، ۵۰۰ امتیاز دیگر به وی اعطا خواهد شد.

حتما می‌پرسید امتیازهای جمع‌آوری شده به چه دردی می‌خورند؟ در پاسخ باید گفت رانندگان می‌توانند از این امتیازها برای پرداخت هزینه شارژ استفاده کنند، به عبارت دیگر شارژ باتری برای آنها به اندازه امتیازهای موجود رایگان می‌شود.

باواریایی‌ها با اجرای این طرح به دنبال کاهش میزان آلایندگی محصولات خود در انگلستان هستند، به‌ویژه اینکه این کشور در کنترل میزان CO2 تولیدی در مناطق پرجمعیت با مشکلاتی روبرو است.

علاقه‌مندان به شرکت در طرح BMW Points، باید از طریق اپلیکیشن My BMW اقدام به ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، خودروی مالک به طور خودکار مسافت طی شده را محاسبه خواهد کرد.

ب‌ام‌و می‌گوید کسب ۳,۲۰۰ امتیاز به معنای اینست که راننده می‌تواند معادل ۱۰ پوند از شارژ رایگان استفاده کند. این رقم برای امتیاز ۷,۵۰۰ برابر با ۲۵ پوند و برای امتیاز ۱۴,۵۰۰ برابر با ۵۰ پوند است.

ناگفته نماند بریتانیا اولین نقطه از دنیا نیست که سیستم امتیازدهی ب‌ام‌و در آن اجرا می‌شود. پیشتر در آلمان، هلند و بلژیک نیز چنین سیستمی برای مشتریان در ارائه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا