سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایالتی در آمریکا برای تشویق نوجوانان به تزریق واکسن کرونا، ایرپاد هدیه می‌دهد

شهردار واشنگتن دی‌سی با انتشار توییتی از طرح تشویقی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در سه مرکز واکسیناسیون خبر داد. به افراد در این گروه سنی که دوز اول واکسن کرونا را در مراکز واکسیناسیون مشخص شده دریافت کنند، ایرپاد اپل و به والدین یا همراه آ‌ن‌ها هم کارت هدیه ۵۱ دلاری داده می‌شود.

همچنین افراد واکسینه شده این شانس را دارند که به قید قرعه کمک هزینه ۲۵,۰۰۰ دلاری تحصیل دریافت کرده یا برنده آیپد با هدفون شوند. این طرح به منظور تشویق گروه‌های سنی جوان به واکسیناسیون طراحی شده است. به گزارش وب‌سایت «The Hill»، این روش خلاقانه از سوی «موریل باوسر»، شهردارواشنگتن با انتشار توییتی اطلاع رسانی شده است. وی در توییت خود مراکزی را مشخص کرده که گروه‌های سنی با مراجعه به آن‌ها می‌توانند ضمن تزریق واکسن، هدیه خود را نیز دریافت کنند.

واکسن کرونا ایرپاد

علاوه بر ایرپاد وکارت هدیه، این گروه‌های سنی که اولین عکس خود را آپلود کنند می‌توانند در قرعه‌کشی دریافت آیپد با هدفون و جایزه ۲۵,۰۰۰ دلاری نیز شرکت کنند. چنین طرح‌هایی کمک می‌کند تا این گروه‌های سنی نیز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز حدود ۷۰ درصد از ساکنان این منطقه کاملا واکسینه شده‌اند. با این وجود، با توجه به اینکه آمار ابتلا به کرونا رو به افزایش است،‌ واکسیناسیون گسترده در گروه‌های سنی پایین‌تر مورد توجه قرار دارد.

سایر ایالت‌های آمریکا نیز طرح‌های مشابه تشویقی برای واکسیناسیون در نظر گرفته‌اند که شامل پول نقد و هدایای دیگر می‌شود. این نخستین باری نیست که طرح‌های تشویقی برای واکسیناسیون گذاشته می‌شود. جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا نیز به فرمانداران ایالت‌های این کشور توصیه کرده بود که برای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا، به آنها ۱۰۰ دلار هدیه بدهند. آمازون هم اخیرا با راه‌اندازی قرعه‌کشی، به افرادی که واکسن بزنند حداکثر نیم میلیون دلار جایزه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا