سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دیجی‌تک؛ چرا iOS هیچ‌گاه برای باقی کمپانی‌ها در دسترس نخواهد بود؟

اپل یک اصل کلی دارد که به زبان ساده می‌شود چیزی شبیه به این: اگر نرم‌افزار من را می‌خواهید باید سحت‌افزار من را هم بخواهید و برعکس. این جمله یعنی انحصار در تمامی ارکان این کمپانی رخنه کرده است. با این حال همواره این سوال مطرح می‌شود که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر اپل سیستم‌عامل iOS را همانند اندروید اوپن سورس کند و بقیه کمپانی‌ها از آن بهره ببرند؟ در ویدیوی این هفته به سراغ این موضوع رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

این سوال را می‌توان با بیان ۳ دلیل عمده پاسخ داد. اولین پاسخ به انحصار و سلطه اپل بر بازار مربوط است، دومین پاسخ به تعامل میان نرم‌افزار و سخت‌افزار و در نهایت سومین پاسخ هم به برند خود اپل مربوط می‌شود. اجازه دهید مورد سوم را کمی بیشتر باز کنم. برای اپل بسیار مهم است که شما از دور یا حتی تنها با یک نگاه نیز متوجه محصولات این کمپانی بشوید. اصلا برای همین است که ما امروز یک چانه نسبتا بزرگ در آیمک‌ها داریم یا ناچ موجود در آیفون‌ها که به سادگی قابل حذف است، در هر نسل شاید ابعادش کوچکتر شود ولی حذف فعلا حذف نخواهد شد.

اپل

اپل به این قضیه اهمیت بسیاری می‌دهد که محصولاتش چه از نظر نرم‌افزاری و چه از نظر سخت‌افزاری متفاوت باشند. در نتیجه با محدود کردن این دو مورد، می‌تواند به سادگی کیفیت، امنیت و آن ارزش برندی که مد نظرش است را تامین کند. یک مثال ساده از ارزش برند برای اپل این است که این کمپانی کوپرتینویی هیچ‌گاه به سازندگان فیلم‌ها اجازه نمی‌دهد شخصیت‌های منفی از محصولات این برند به خصوص آیفون استفاده کنند! از نظر این کمپانی اگر آیفون در دست یک شخصیت منفی باشد، به تصویر برند این محصول آسیب زده می‌شود. از این جا به بعد را «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

برای این که دو پاسخ دیگر را به صورت دقیق متوجه بشیود، پیشنهاد می‌کنم ویدیوی فوق را از دست ندهید و اگر می‌خواهید این ویدیو را با کیفیت بهتر تماشا کنید، یوتوب دیجیاتو را به شما پیشنهاد می‌کنم. در نهایت لایک و سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو را نیز فراموش نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا