سرور مجازی
فضای مجازی

چراغ سبز هند به تحقیقات ضد انحصاری علیه غول های تجارت آمریکا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دیوان عالی هند طی حکمی اعلام کرد که تحقیقات ضد انحصاری در مورد شیوه های تجاری شرکت های آمریکایی آمازون Amazon و فلیپکارت Flipkart که متعلق به شرکت والمارت Walmart می باشد، باید ادامه یابد و درخواست این غول های تجارت الکترونیکی برای متوقف کردن تحقیقات را رد کرد.

رامانا، رئیس دادگستری هند که سرپرستی یک هیئت سه نفره قضایی را بر عهده دارد، طی اظهاراتی گفت: ما انتظار داریم سازمان های بزرگی مانند آمازون و فلیپکارت برای تحقیقات و شفافیت داوطلب شوند.

وی افزود: ما چنین انتظاری داریم و شما حتی نمی خواهید (یک بررسی) انجام شود. شما باید تسلیم شوید و باید تحقیقات انجام شود.

این حکم یک عقب گرد نظارتی دیگر برای خرده فروشان آنلاین که در بزرگترین بازار مصرف کننده جهان کار می کنند، محسوب می شود.

کاهش قیمت رمزارزها پس از تکذیب گزارش قبول بیت کوین از سوی آمازونزن سیاه پوست آمریکایی از آمازون به علت نژادپرستی شکایت کرد

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی ایالت کارناتاکا در جنوب هند، ماه گذشته دادخواست تجدیدنظر درباره اقدامات ضد رقابتی این دو شرکت فناوری آمریکایی را رد کرد.

تحقیقات کمیسیون رقابت هند (CCI) در سال گذشته پس از ادعای گروهی از خرده فروشان محلی مبنی بر اینکه غول های خرده فروشی آنلاین فروشندگان منتخب را در پلتفرم های خود تبلیغ می کنند و با ارائه تخفیف های بالا رقابت را از بین می برند، آغاز شد.

این در حالی است که هر دو شرکت آمازون و فلیپکارت این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده اند که هیچ اشتباهی مرتکب نشده اند.

پرونده آمازون و فلیپکارت آخرین تلاش های دهلی نو برای تشدید مقررات و نظارت بر خرده فروشان آنلاین محسوب می شود. هدف مقامات هند این است که با شرکت هایی که با ایجاد ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را دور می زنند و شرکت های کوچک محلی را در این راه از بین می برند، برخورد کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا