سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/05/19

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و از پایین ترین رقم سه هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت، اما به دلیل نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا و محدودیت های جدید در چین که می تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود رشد قیمت ها محدود بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 69 دلار و 33 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت 2.3 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز که در جلسه قبل 2.6 درصد افت کرده بود، امروز با 46 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 66 دلار و 94 سنت رسید.

چین روز دوشنبه اعلام کرد تعداد بیشتری به ویروس کرونا مبتلا شده اند. برخی شهرهای چین آزمایش سراسری کرونا را سرعت بخشیده اند و مقام ها تلاش دارند جلوی شیوع گسترده سویه دلتا را بگیرند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «همچنان عدم قطعیت زیادی در مورد اینکه وضعیت کرونا در چین به چه سمتی خواهد رفت و چه تاثیری بر تقاضای نفت و قیمت ها خواهد گذاشت وجود دارد.»

در آمریکا، سنا قرار است اواخر امروز لایحه یک تریلیون دلاری نوسازی زیرساخت ها را به رای بگذارد که در صورت تصویب موجب افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های نفتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا