سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نمایندگان مجلس به لغو رسیدگی به طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی رأی دادند [به‌روزرسانی: تصویب نشد]

به‌روزرسانی: علیرغم رأی مثبت نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی مبنی بر لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت، با رأی‌گیری مجدد در جلسه علنی به منظور تصویب این موضوع، این اتفاق نیفتاد و اکثریت نمایندگان به باقی ماندن بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی رأی مثبت دادند.

نمایندگان مجلس به لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در جلسه غیر علنی رأی مثبت دادند. این موضوع ساعاتی پیش با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ رأی مخالف در مجلس اتفاق افتاد.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در دستورکار جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس بود.

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس رأی‌گیری برای لغو این طرح به صورت استمزاجی صورت گرفت و نمایندگان با آن موافقت کردند. این در حالی است که پیش از این نمایندگان با بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵، یعنی در یک کمیسیون مشترک به جای صحن علنی موافقت کرده بودند که با این رأی استمزاجی نظر خود را پس گرفتند. در این جلسه ۶۵نفر در موافقت و ۶۵نفر در مخالفت لغو بررسی طرح صیانت ثبت نام کرده بودند. در پایان جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ رأی مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

شش مرداد نمایندگان مجلس رای به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی دادند. طبق این قانون، یک طرح در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌صورت آزمایشی برای چند سال اجرا شود.

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته رئیس کمیته اقتصادی مجلس خبر از اعطای نامه‌ای با امضای ۲۰ نماینده مجلس برای بررسی لغو طرح صیانت از کاربران بر اساس اصل ۸۵ خبر داده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا