سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شرکت Valve با همکاری AMD پشتیبانی از ویندوز ۱۱ را به Steam Deck می‌آورد

از همان ابتدا مشخص بود که پی‌سی گیمینگ دستی Steam Deck می‌تواند سیستم عامل ویندوز را اجرا کند، ولی نمی‌دانستیم که این پشتیبانی تا چه اندازه بهینه خواهد شد و آیا سازگاری با ویندوز ۱۱ هم وجود خواهد داشت یا نه. شرکت Valve حالا تایید کرده که با همکاری AMD پشتیبانی از ویندوز ۱۱ را به کنسول خود می‌آورد.

«گرگ کومر»، طراح استیم دک در مصاحبه‌ای با PC Gamer تایید کرده که آن‌ها تمرکز زیادی روی افزودن پشتیبانی از ویندوز داشته‌اند: «مهندسان هم‌اکنون در حال بررسی شرایط TPM هستند. پیش از این عمده توجه ما معطوف به ویندوز ۱۰ بود و نتوانستیم چندان در این پروژه پیش برویم. حالا انتظار داریم که بالاخره به هدف خود دست پیدا کنیم.»

شرکت ولو در این راه با AMD همکاری خواهد کرد تا مطمئن شود که از TPM در سطح بایوس پشتیبانی خواهد شد و استیم دک آماده استفاده از ویندوز ۱۱ است. کومر می‌گوید: «در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مشکلی در استفاده از ویندوز ۱۱ به وجود خواهد آمد.»

خبر پشتیبانی از نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک خبر بسیار جذابی است. این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اختصاصی SteamOS به بازار می‌آید که نسخه‌ای سفارشی از لینوکس است. اما اکنون می‌توانیم خوشحال باشیم که نصب ویندوز ۱۱ هم روی این پی‌سی گیمینگ ممکن خواهد شد.

ولو در تلاش است تا ابزارهای ضدتقلب بدون مشکل روی استیم دک اجرا شوند، ولی فعلا تضمینی وجود ندارد که عناوینی مثل ایپکس لجندز، دستینی ۲، پابجی، فورت‌نایت و گیرز ۵ بدون ویندوز روی این کنسول کار کنند. ولو می‌گوید: «ما مشغول کار با BattlEye و Easy Anti-Cheat هستیم تا پیش از عرضه کنسول پشتیبانی از Proton را به این دستگاه اضافه کنیم.»

استیم دک برای اجرای بازی‌های ویندوز روی این دستگاه از نرم‌افزار پروتون استفاده می‌کند، با این حال مقابله با تقلب بزرگ‌ترین چالش پروتون در سال‌های اخیر بوده است. در صورت پشتیبانی از ویندوز بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود، ولی از سوی دیگر مشکل ناسازگاری با صفحه ۷ اینچی این دستگاه را هم باید در نظر گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا