سرور مجازی
اخبار آی تی

شبکه سازی در وزارت بهداشت برای حفاظت از دارایی‌های فکری حوزه سلامت

به گزارش ایسنا دکتر محمدرضا منظم اسماعیل‌پور در نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دارایی‌های فکری که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، شبکه سازی در حوزه مالکیت فکری را یکی از استراتژی‌های دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: از این طریق می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های فراوان ملی به فرآیند سیاستگذاری و حمایتی از فناوری‌های حوزه سلامت کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه باید کلیه بازیگران این حوزه حضور داشته باشند، اظهار کرد: کمک‌های حمایتی و مالی نهادهایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون ثبت پتنت نقش موثری در توسعه فناوری‌ها خواهد داشت، ضمن آنکه در این مسیر می‌توان از حمایت‌های اساتید و انجمن‌های علمی نیز بهره برد.

دکتر منظم اسماعیل پور، با اشاره به نقش حمایتی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در حفظ دارایی‌های فکری، خاطر نشان کرد: با این استراتژی به دنبال این هستیم که شبکه سازی در حوزه دارایی‌های فکری را توسعه دهیم، از این رو کمیته مدیریت مالکیت فکری در وزارت بهداشت ایجاد شده است تا بالاترین تعاملات را با کلیه بازیگران این عرصه داشته باشیم.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به فعال شدن کمیته مدیریت مالکیت فکری در وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: اولین جلسه این کمیته در هفته گذشته برگزار شد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت در مدل جدید در حوزه مالکیت فکری سعی دارد از کلیه ظرفیت‌های موجود در کشور در قالب این کمیته بهره ببرد تا بتواند در فرآیند توسعه فناوری، از مالکیت فکری نیز حمایت کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا