سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مدیرعامل فراری: به استقبال سوپر اسپرت‌های برقی می‌رویم

بسیاری از علاقه‌مندان منتظر سرنوشت برندهای اسپرت‌سازی چون فراری، لامبورگینی، پورشه و ..پس از فراگیر شدن خودروهای برقی هستند. از بین برندهای مذکور ظاهرا فراری مشکلی با برقی‌سازی ندارد و مدیرعامل آن یعنی آقای جان الکان (John Elkann) گفته به استقبال این تغییر بزرگ خواهد رفت.

ferrari-488-gtb (2)

احتمالا می‌دانید اتحادیه اروپا اخیرا پیشنهاد داده تا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در کشورهای عضو ممنوع شود. هدف از این طرح، مبارزه با آثار منفی تغییرات اقلیمی اعلام شده است. این تصمیم مسلما برای فراری و رقبای آن که غرش شیوای موتور یکی از عوامل محبوبیت آنهاست، دردسرساز خواهد شد.

اما آقای الکان از این بابت نگرانی ندارد. وی در این باره اظهار کرده:

«ما به استقبال این قانون می‌رویم. فرصت اعطایی تا برقی‌سازی، تجهیزات الکترونیکی و دیگر تکنولوژی‍هایی که در راهند، به ما اجازه می‌دهند مخصولاتی شاخص‌تر و منحصربفردتر تولید کنیم.»

فراری در نظر دارد اولین خودروی تمام‌الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. این کمپانی ایتالیایی پیش از این با مدل‌های هیبریدی لافراری، SF90 استراداله و ۲۹۶ GTB به دنیای خودروهای الکتریکی ورود پیدا کرده است.

رقیب اصلی استون مارتین والهالا؛ فراری SF90 Stradale

مدیرعامل فراری افزوده یکی از راهکارهای پیش رو در زمینه برقی‌سازی، ایجاد همکاری‌های با برندهای فعال در این حوزه است. وی در این رابطه گفته:

«معتقدیم در داخل صنعت خودرو و مهمتر از آن در بیرون این صنعت، ما از همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک، نفع خواهیم برد.»

جان الکان مدیرعامل فراری

بد نیست اشاره کنیم هنوز اطلاعاتی از نخستین خودروی تمام الکتریکی مارانلویی‌ها فاش نشده و مشخص نیست چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو در رده سوپراتومبیل‌ها قرار گرفته و احتمالا شباهت‌هایی با مازراتی MC20 خواهد داشت. این اتومبیل اسپرت در حال حاضر با موتور به فروش می‌رسد، اما در آینده نسخه برقی آن هم عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا