سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هواوی ظاهرا می‌خواهد کسب و کار سرورهای خود را بفروشد

هواوی شرایط ناخوشایندی را تجربه می‌کند و ظاهرا افزایش فشارها باعث شده این کمپانی به فکر فروش کسب و کار سرورهای خود شامل طراحی معماری‌های نوآورانه، پردازنده‌های هوش مصنوعی، نرم‌افزارهای مدیریت هوشمند و خدمات ابری باشد. همچنین به نظر می‌رسد هواوی می‌خواهد روی توسعه تراشه‌های Kunpeng تمرکز کند

از زمان فروش زیربرند آنر توسط هواوی، زمزمه‌های فروش کسب و کار سرورهای هواوی به گوش می‌رسد. در برخی گزارش‌ها از شرکت Suzhou SASAC به عنوان کاندیدای احتمالی خرید این کسب و کار نام برده می‌شود. البته منابع آگاه به ماجرا می‌گویند هواوی فقط می‌خواهد کسب و کار سرورهای x86 خود را بفروشد و همان طور که گفتیم به توسعه کسب و کار تراشه‌های Kunpeng ادامه دهد.

گفته می‌شود که کسب و کار سرورهای x86 پس از تحریم‌های آمریکا دیگر نتوانسته محصول جدیدی تولید کند و همین مسئله هواوی را به فروش این کسب و کار راضی کرده است. کسب و کار Kunpeng برخلاف x86 شرایط بهتری دارد و با کمک کیت توسعه Kunpend شرایط توسعه محصولات و راهکارهای سایر تولیدکنندگان را فراهم می‌کند.

هواوی به آینده کسب و کار Kunpeng اطمینان دارد و همچنان به توسعه آن ادامه می‌دهد. «رن ژنگفی»، مدیرعامل هواوی قبلا در این باره گفته بود که این کسب و کار بدون تاخیر و مشکل به کار خود ادامه خواهد داد و جریان پیوسته فعالیت‌هایش را دنبال می‌کند.

این غول چینی چندی پیش اعلام کرد که ابرکامپیوتر مشترک هواوی و Peng Cheng توانسته رکورد جهان را بشکند و دو قهرمانی به دست بیاورد. این ابرکامپیوتر در دو رشته «ورودی و خروجی سرتاسری سیستم» و «سیستم مقیاس ۱۰ گره‌ای» مقام اول را به دست آورده است. ابرکامپیوتر Cloud Brain II می‌تواند در زمینه‌های تحقیق و اکتشاف در حوزه‌هایی مثل هوش مصنوعی، رانندگی خودکار، حمل و نقل هوشمند و بهداشت هوشمند به کار گرفته شود.

ابرکامپیوتر هواوی از خوشه پردازشی Atlas 900 AI بهره می‌برد که قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیار Cloud Brain II قرار می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا