سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نتایج تست داینو فورد برانکو منتشر شد؛ موتورچهار سیلندر جدید قدرتمندتر از V8 قدیمی

نسل جدید فورد برانکو در حالی معرفی شده است که علاقه مندان دو آتشه این محصول، برای عرضه گسترده آن روز شماری می کنند. حال یک کانال یوتیوبی توانسته یک دستگاه برانکو Big Bend را بر روی دینامومتر ببرد تا ببیند موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژر شده مجهز به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و پکیج آفرودی مخصوص فورد موسوم به Sasquatch به چه میزان قدرت تولید می کند. نکته جالب آنکه براساس نتایج بدست آمده از این آزمایش، قدرت تولیدی موتور ۲.۳ لیتری توربو جدید از پیشرانه هشت سیلندر ۵.۷ لیتری مربوط به نسل قدیمی این خودرو بالاتر بوده است.

برانکو جدید با بنزین معمولی می تواند ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و در صورت استفاده از بنزین با اکتان بالا حداکثر قدرت به ۳۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۴۴۱ نیوتن متر می رسد.

این کانال یوتیوبی برای این که فورد برانکو را بر روی دینامومتر قرار دهد از دنده ۷ استفاده کرده زیرا ضریب انتقال قدرت آن ۱:۱ است.

گراف دینامومتر نشان دهنده حداکثر قدرت ۲۲۵.۳۷ اسب بخاری در دور ۴۷۵۰ RPM و حداکثر گشتاور ۴۱۲ نیوتن متر در دور ۳۴۱۰ RPM است. البته در حین انجام تست فورد برانکو به محدوده حداکثر سرعت ممکن بر روی دینامومتر می رسد و در صورت استفاده از دینامومتر با حداکثر سرعت بالاتر انتظار تولید قدرت بالاتری نیز از آن می رود.

در نهایت در حدود ۲۵ درصد از نیرو در حین انتقال به چرخ ها تلف می شود و حداکثر گشتاور تولیدی نیز در حدود ۶.۵ درصد اتلاف دارد. دلیل اتلاف زیاد قدرت نیز رسیدن به حداکثر سرعت مجاز بر روی دینامومتر بوده است.

این کانال یوتیوبی با قرار دادن یک دستگاه فورد برانکو مدل ۱۹۹۶ میلادی بر روی دینامومتر که از یک موتور V8 به حجم ۵.۷ لیتر نیرو می گیرد توانست حداکثر میزان ۱۶۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور استخراج کند که از موتور مدرن توربوشارژر شده ۴ سیلندر کمتر است.

فورد یک موتور ۲.۷ لیتری V6 دو توربو نیز برای نسل جدید برانکو در نظر گرفته است که توانایی تولید ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور را دارد که مناسب حضور قدرتمندتر در شرایط خاص خارج جاده ای به مدد قدرت و گشتاور بیشتر است.

نسل جدید فورد برانکو در ۳ نسخه متفاوت تولید می شود که مدل پایه نسخه شهری تر بر پایه پلت فرم فورد Edge است که با نام برانکو اسپرت شناخته می شود. اما دو نسخه دیگر با استفاده از شاسی مستقل را باید برانکوی واقعی دانست که قابلیت های بالای خارج جاده ای و امکان باز و بست بخش های زیادی از بدنه و سقف خودرو در حین حضور در جاده های خارج شهری را مهیا می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا