سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

خلق تصویر در ابعاد بی‌نهایت با ویدئو وال

نسل جدید ویدئو وال‌ هرکجا مورد استفاده قرار بگیرد، مرکز توجه واقع می شود. به سختی می‌توان افراد را به دلیل توجه کردن به آن‌ سرزنش کرد، زیرا ویدئو وال‌ قادر به طراحی بصری باورنکردنی در مقیاسی است که هیچ فناوری دیگری را نمی‌توان با آن‌ها تطابق داد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی ویدئو وال‌های نسل جدید بپردازیم، مزایا و نقاط قوت آن‌ها را نسبت به نسل‌های قدیمی مورد بررسی قرار دهیم.

"توانایی خلق تصاویر در ابعاد و طراحی‌های دلخواه مشتریان به صورت سفارشی"

در تکنولوژی جدید ارائه شده در ویدئو وال‌ها این امکان وجود دارد که ابعاد و رزولوشن تصویر به صورت سفارشی و متناسب با نیاز مشتری تعریف گردد. بنابراین دیگر نیازی نخواهد بود که تنها بخشی از یک دیوار را به ویدئو وال مجهز نمایید، بلکه می توانید کل دیوار را به صورت یک نمایشگر یکپارچه و بدون هیچ فاصله و حاشیه‌ای جهت تصویر سازی استفاده نمایید. به علاوه نمایش چندین تصویر به صورت همزمان در چینش‌ و طراحی‌های مختلف در نسل جدید این نمایشگرها امکان‌پذیر می باشد.

مزایای ویدئو وال نسل جدید

تصویر یکپارچه بدون بزل و حاشیه، دارای ورودی‌های متنوع

پردازنده‌های ویدئو وال‌ نسل جدید نسبت به پردازنده‌های نسل‌های قدیمی، که امکان نمایش تصویر به صورت یکپارچه را نداشتند و حاشیه ها یا بِزِل کاملا در تصاویر مشخص بودند، بسیار ارزان‌تر و با کیفیت‌تر هستند. در واقع پردازنده‌های نسل جدید علاوه بر سهولت استفاده، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به پردازنده‌های قدیمی دارند. همچنین تغییر کنتراست و brightness بر روی کلیه پردازنده های نسل جدید امکان‌پذیر می‌باشد.

پروسسور‌ها امکان نمایش ورودی‌های مختلفی از قبیل HDMI، DVI، VGA، USB و آنالوگ را دارا می‌باشند و بسته به نیاز مشتری نمایش چندین ورودی به صورت همزمان امکان پذیر خواهد بود.

کاربری‌های ویدئو وال

مراکز کاربرد ویدئو وال بسیار وسیع است. این محصولات می‌توانند در مراکزی از قبیل سالن‌های کنفرانس، سالن‌ سمینار، سینماها، سالن‌ جلسات، نماها و دیوارهای داخلی مجموعه‌ها، فضاهای تبلیغاتی داخلی و بیرونی، هنگام استفاده از دیجیتال ساینیج در بیمارستان‌ها و شرکت‌های دولتی با کاربری یک نمایشگر بزرگ برای اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر موارد فوق، از ویدئو وال‌ها به عنوان تلویزیون شهری در فضاها و اماکن عبور و مرور عمومی نیز استفاده می گردد.

طول عمر بالا

طول عمر ویدئو وال نسبت به سایر نمایشگر‌ها بسیار بالاتر می‌باشد. به عنوان مثال طول عمر تلویزیون‌های نسل جدید با کاربری خانگی یا فروشگاهی، معمولا حدود ۳۰.۰۰۰ ساعت می‌باشد که به صورت مداوم قابلیت روشن بودن را ندارند. این در حالی است که طول عمر ویدئووال حدودا ۱۰۰.۰۰۰ ساعت می‌باشد. قابلیت استفاده به صورت ۲۴ ساعته در شبانه روز و ۷ روز هفته از دیگر ویژگی‌های این دستگاه‌ها می‌باشد که در صورت استفاده ۷/۲۴، دستگاه قادر خواهد بود تا ۱۰.۰۰۰ ساعت بدون وقفه کار کند.

به عنوان مقیاسی مناسب ویدیو پروژکتور های نسل قدیم که قابلیت خلق تصاویر نسبتا بزرگ را دارا می باشند فقط ۶.۰۰۰ ساعت عمر مفید داشته که نسل جدید ویدیووال ها بیش از ۱۵ برابر آن‌ها عمر مفید دارند.

بدون افت کیفیت

از دیگر نکات مثبت این ویدئو وال‌ها می توان به کیفیت تصویر بالا، بدون افت کیفیت در گذر زمان اشاره کرد. تکنولوژی به کار رفته در ساخت این محصول به گونه‌‎ای است که تا ساعات پایانی عمر مفید دستگاه، کیفیت تصویر دچار هیچ افتی نمی‌شود.

هزینه نگهداری بسیار پایین

در صورتی که به هر دلیلی یکی از پنل‌ها دچار آسیب دیدگی شوند و پیکسل‌های آن دچار سوختگی شوند، علاوه بر این که امکان تعمیر پنل مورد نظر در حین کارکرد ویدئو وال وجود دارد، می توان پنل مورد نظر که ابعادی حدود ۳۲ در ۱۶ سانتی متر را دارا می باشد جدا کرده و آن را با نمونه مشابه جایگزین نمایید.

امکان فیلمبرداری مستقیم از تصویر

امکان تصویر برداری و فیلمبرداری از دیگر مزایای تکنولوژی های نوین به کار رفته در ساخت ویدئو وال‌های نسل جدید می باشد. با توجه به این که فرکانس تصویر در حالت نرمال ۱۹۲۰ بوده و این میزان تا ۳۸۴۰ هرتز قابل افزایش می باشد، این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم و حتی slow motion، بدون هیچ نویز تصویری از نمایشگر ویدئو وال فیلمبرداری شود.

به عنوان مثال یکی از کاربری‌های این محصول در مراکز سینمایی، استفاده از تصویر محیط مورد نظر برای فیلمبرداری در ویدئو وال هاست. این تکنیک یکی از جدیدترین تکنیک‌های به کار رفته در سینمای جهان به شمار می رود. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از پرده سبز نخواهد بود، بلکه تصویر مورد نظر به راحتی در ویدئو وال ها به نمایش در آمده و فیلمبرداری به صورت مستقیم از صفحه نمایشگر صورت می گیرد.

سازه‌های منحنی

در نسل جدید نمایشگرهای صنعتی، امکان ساخت سازه‌ها به صورت منحنی و یا استفاده از پنل‌ها با انعطاف پذیری بالا وجود دارد. استفاده از پنل‌های انعطاف‌پذیر یا flexible، آرایش تصویر را نامحدود می سازد به طوری که امکان چینش تصویر بر روی هر فضایی به صورت منحنی وجود خواهد داشت.

سازه کم عمق و سبک

از دیگر مزایای این نمایشگرها می توان به عمق کمتر از ۱۰ سانتی متر سازه‌ی ویدیو وال های نسل جدید اشاره کرد. این موضوع با کاهش وزن و عمق سازه، محدودیت‌ها و سختی ها و مشکلات اجرایی را نیز به حداقل رسانده است.

انواع سازه‌ها

ساخت سازه‌ها به دو شکل کلی یکپارچه و شبکه شبکه ( rental ) وجود دارد. ساختار شبکه‌ای یا رنتال، این مزیت را دارد که در صورت نیاز به جابجایی، تغییر مکان ویدئو وال راحت‌تر انجام گردد. از دیگر مزایای ساختار رنتال می‌توان به سهولت در افزایش ابعاد تصویر از یک زاویه یا از طرفین ویدئو وال اشاره نمود.

مصرف بهینه‌تر انرژی

مصرف پایین انرژی و تولید گرمای بسیار ناچیز نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر ویدئو وال که نیاز به خنک کننده داشتند، از مزایای نسل جدید ویدئو وال‌ است.

پیشنهاد ما

آنچه که ما از نمایش‌دهنده‌ها انتظار داریم، نشان دادن یک تصویر باکیفیت و مناسب است. طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین در کنار مواردی از قیبل مصرف بهینه‌تر انرژی و عدم افت کیفیت تصویر، این محصول را به یکی از جذاب‌ترین محصولات برای مراکز اداری، تجاری و تفریحی تبدیل کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مند شدن از مشاوره رایگان در خصوص مشخصات و قیمت ویدئو وال ها با کارشناسان شرکت مهندسی نوآوران تحقیق از طریق وبسایت شرکت با آدرس www.noavaran-eng.com و یا سایر راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت استفاده نمایید. همچنین کافیست برای مشاهده محصولات در موتور جستجو گوگل کلمه ویدئو وال نوآوران تحقیق را جستجو کنید تا به طور مستقیم وارد صفحه مربوط به ویدیو وال شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا