سرور مجازی
فضای مجازی

سامانه جامع اقدام ملی به‌روز رسانی شد/ متقاضیان ودیعه مسکن می‌توانند به سایت مراجعه کنند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سامانه جامع اقدام ملی مسکن طی یک ماه گذشته از دسترس خارج شده بود. موضوعی که علاوه بر ایجاد چالش‌هایی برای متقاضیان پروژه اقدام ملی، به جهت هفتاد و دومین مصوبه ستاد ملی کرونا، مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را نیز با مشکل مواجه کرده بود.

از این‌رو و بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، سامانه مذکور از روز شنبه شانزدهم مردادماه به‌روز رسانی شده و هم‌وطنانی که در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام قبلی داشته‌اند، می‌توانند برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده خود به سامانه مراجعه کنند. همچنین دسترسی مجدد مستأجران برای ثبت‌نام و یا پیگیری تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه مذکور به آدرس https://tem.mrud.ir/ برقرار شده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت راه‌وشهرسازی، ثبت نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از تاریخ 01/04/1400 آغاز شده است. از این‌رو، کلیه مستاجرین واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، می‌توانند از تاریخ مذکور به سامانهtem.mrud.irمراجعه و نسبت به ثبت نام اقدامنمایند. متقاضیان می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری،در شش ماهه اول سال 1400 باشند.

گفتنی است، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در خردادماه سال جاری، مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز موظفند، حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت نمایند. سقف مبلغ این تسهیلات برای کلان شهر تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان شهرها 40 میلیون و سایر شهرها 25 میلیون تومان تعیین می‌شود.

همچنین، با عنایت به استمرار بیماری کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره بها یا مبلغ رهن برای این قراردادها در کلان شهر تهران تا سقف %25 و سایر کلان شهرها تا سقف %20 و برای سایر مناطق شهری کشور تا سقف %15 لحاظ شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا